استوار مثل کوهجاری مثل رود

اثری از گوشی‌های سامسونگ در بازار موبایل چین نیست؟!

طبق آماری که از میزان فروش گوشی‌ها در سه ماهه پایانی سال 2023 منتشر شده است، گوشی‌های برند سامسونگ هیچ جایگاهی در بین لیست منتشر شده ندارند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اثری از گوشی‌های سامسونگ در بازار موبایل چین نیست؟!

طبق آماری که از میزان فروش گوشی‌ موبایل در میان برند‌های مختلف در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ از بازار کشور چین منتشر شده است، هیچ اثری از برند سامسونگ دیده نمی‌شود. در بازار چین همچنان اپل حرف اول را می‌زند و پس از آن برند‌های آنر، ویوو و هواوی در تعقیب این کمپانی آمریکایی هستند.

فروش کمپانی سامسونگ در کشور همسایه اصلاً خوب نیست!

یکی از رسانه‌های معتبر چینی آماری را از حجم فروش گوشی‌های مختلف در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ بازار چین منتشر کرده است. در این لیست، خبری از دومین برند مطرح و محبوب دنیا یعنی سامسونگ نیست. طبق این آمار، گوشی‌های کمپانی سامسونگ نتوانسته‌اند در انتخاب شهروندان چینی جایگاهی داشته باشند و در بین ۵ برند پرفروش در بازار چین دیده نمی‌شوند.

تنها برند غیر بومی این لیست، برند اپل است که نمی‌توان از میزان محبوبیت بالای این برند چشم پوشی کرد. اپل توانسته با ۶ درصد رشد نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲، حدود ۲۴ درصد از سهم بازار را در دست بگیرد و به عنوان پرفروش‌ترین برند بازار چین خودنمایی کند.

اپل در کشور چین

در ادامه شاهد پیشرفت فوق‌العاده چشمگیر برند هواوی با ۴۷ درصد رشد نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته هستیم که به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌هایی که در پیش گرفته است، به زودی به جایگاه اصلی خود باز می‌گردد.

این برند در سال‌های گذشته با توجه به تحریم‌های سختی که از سوی کشور آمریکا متحمل شد، افت شدیدی داشت. اما به نظر می‌رسد که بار دیگر توانسته است در بین گوشی‌های بازار چین، محبوبیت زیادی پیدا کند.

نام برند

حجم عرضه در سه‌ماهه‌ پایانی ۲۰۲۳

سهم بازار در سه‌ماهه‌ پایانی ۲۰۲۳

حجم عرضه در سه‌ماهه‌ پایانی ۲۰۲۲

سهم بازار در سه‌ماهه‌ پایانی ۲۰۲۲

رشد سالانه

اپل

۱۷.۵ میلیون دستگاه

۲۴ درصد

۱۶.۴ میلیون دستگاه

۱۶ درصد

۶+ درصد

آنر

۱۱.۷ میلیون دستگاه

۱۶ درصد

۱۲.۲ میلیون دستگاه

۱۷ درصد

۴- درصد

ویوو

۱۱.۳ میلیون دستگاه

۱۵ درصد

۱۲.۷ میلیون دستگاه

۲۰ درصد

۱۱- درصد

هواوی

۱۰.۴ میلیون دستگاه

۱۴ درصد

۷.۱ میلیون دستگاه

۹ درصد

۴۷+ درصد

شیائومی

۹.۵ میلیون دستگاه

۱۳ درصد

۸.۵ میلیون دستگاه

۱۳ درصد

۱۲+ درصد

سایر برندها

۱۳.۵ میلیون دستگاه

۱۸ درصد

۱۷.۴ میلیون دستگاه

۲۴ درصد

۲۲- درصد

مجموع

۷۳.۹ میلیون دستگاه

۱۰۰ درصد

۷۴.۴ میلیون دستگاه

۱۰۰ درصد

۱- درصد


همانطور که مشاهده می‌کنید، برند شیائومی باتوجه به پیشرفت ۱۲ درصدی که نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ داشته است، هنوز هم در رده پنجم قرار دارد. انتظار می‌رود با توجه به پیشرفت‌هایی که این برند داشته است، در سال ۲۰۲۴ جایگاه بهتری نسبت به گذشته را از آن خود کند.

همچنین این جدول نشان می‌دهد که میزان تقاضای گوشی‌های هوشمند در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱ درصدی رو به رو بوده و از ۷۴.۴ میلیون دستگاه به ۷۳.۹ میلیون دستگاه افت کرده است. به نظر شما چینش این برند‌ها در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ چه تغییراتی خواهد داشت؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید