استوار مثل کوهجاری مثل رود

قبضه بازار چین؛ خانواده آیفون 15 در بین 5 گوشی پرفروش چین جای گرفت!

طبق آماری که از بازار چین در ماه اکتبر منتشر شده است، گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ به غیر از گوشی آیفون ۱۵ پلاس، توانسته‌اند نبض بازار چین را در دست بگیرند و با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
قبضه بازار چین؛ خانواده آیفون 15 در بین 5 گوشی پرفروش چین جای گرفت!

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ بجز گوشی آیفون ۱۵ پلاس، توانسته‌اند جزء ۵ گوشی پرفروش بازار چین باشند. در لیستی که از وضعیت فروش گوشی‌ها در بازار چین از اکتبر ۲۰۲۳(مهر و آبان ۱۴۰۲) منتشر شده است، هیچکدام از گوشی‌های برند شیائومی در این لیست دیده نمی‌شوند. تنها گوشی‌های چینی موجود در لیست از برند‌های هواوی و آنر هستند.

۵ درصد از فروش بازار موبایل چین در انحصار آیفون ۱۵ پرومکس

آمار به خوبی نشان می‌دهد که گوشی آیفون ۱۵ پرومکس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ توانسته‌اند به ترتیب ۵، ۴ و ۳ درصد از حجم فروش بازار موبایل چین در اکتبر ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دهند. رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار چین به گوشی هواوی میت ۶۰ پرو(Mate ۶۰ Prp) اختصاص دارد که آن هم توانسته ۴ درصد از حجم فروش بازار را به خود اختصاص دهد.

پس از گوشی‌های اپل و هواوی، این گوشی برند آنر است که در جایگاه چهارم قرار گرفته. گوشی آنر ایکس ۵۰ (X۵۰) نیز عملکردی مشابه آیفون ۱۵ را به ثبت رسانده است و توانسته ۳ درصد از حجم فروش بازار را به خود اختصاص دهد.

پرفروش ترین گوشی های بازار چین در ماه اکتبر
برند هواوی با توجه به اینکه با تحریم‌های سرسختی دست و پنجه نرم می‌کند، خیلی خوب توانسته جایگاه سابقش را در میان مردم به دست آورد و تا حدودی نیز آن را بهبود بخشد. هواوی میت ۶۰ پرو یکی از گوشی‌های پرچمدار این برند است که ازقدرت بالایی برخوردار است و کانفیگ بسیار بالایی دارد. به همین علت است که توان رقابت با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل را دارد و در برخی از بخش‌ها عملکرد بهتری را به ثبت رسانده است

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ نیز در بازار چین دور از حد انتظار ظاهر شده‌اند و با توجه به باگ‌ها و نقاط ضعفی که دذ ابتدا داشتند، به خوبی توانستند با بروزرسانی‌های مناسب، آن‌ها را رفع کنند. از خانواده آیفون ۱۵، فقط از گوشی آیفون ۱۵ پلاس استقبال خوبی صورت نگرفته که این اتفاق چندان هم دور از انتظار نبود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، می‌توان به این نکته دست یافت که مردم چین بیشتر به دنبال گوشی‌های پرچمدار هستند تا گوشی‌های میان رده و اقتصادی؛ به همین دلیل است که بیشتر گوشی‌های موجود در این لیست، گوشی‌های پرچمدار هستند. به نظر شما دلیل وجود نداشتن گوشی‌های شیائومی سری ۱۴ در این لیست چیست؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید