استوار مثل کوهجاری مثل رود

سیستم عامل MIOS نه؛ سیستم عامل HyperOS جایگزین MIUI می‌شود

مدیرعامل شرکت شیائومی رسما اعلام کرد که سیستم عامل HyperOS جایگزین MIUI می‌شود و این سیستم عامل همراه با گوشی های شیائومی سری 14 معرفی می‌شود. تا قبل از این اعلام رسمی از سوی شرکت شیائومی، احتمال می‌رفت که نام این سیستم عامل جدید MIOS باشد ولی این گونه نبود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۰۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
سیستم عامل MIOS نه؛ سیستم عامل HyperOS جایگزین MIUI می‌شود

کمپانی شیائومی پس از ۱۳ سال تصمیم گرفته تا تغییرات اساسی‌ را در زیرساخت های خود صورت دهد. سیستم عامل MIUI دیگر نفس‌های آخرش را می‌کشد و به زودی جای خود را به سیستم عامل HyperOS می‌دهد.

تاریخ انتشار و شایعات پیرامون HyperOS

لی جون، مدیر عامل کمپانی شیائومی اعلام کرده است که این سیستم عامل، همزمان با گوشی‌های سری ۱۴ معرفی می‌شود و احتمالا این گوشی‌ها در زمان عرضه، از سیستم عامل HyperOS بهره می شوند. سیستم عامل HyperOS را تا حدودی می‌توان نسخه تکامل یافته سیستم عامل MIUI دانست.

با توجه به اطلاعیه شرکت شیائومی، این سیستم صرفاً برای گوشی‌های هوشمند عرضه نمی‌شود و تمامی محصولات هوشمند شیائومی از جمله ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، دستگاه‌های خانگی هوشمند و همچنین خودروها را در بر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شیائومی در پستی که در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرد، اینگونه گفت که:

در سال 2014 و زمانی که کسب‌وکار اینترنت اشیا شکل گرفت، ما توسعه اکتشافی و فرایند تأیید را شروع کردیم. در سال 2017، تحقیق و توسعه یک سیستم جدید را که بتواند از تمامی دستگاه‌ها و برنامه‌ها با یک فریمورک یکپارچه پشتیبانی کند، رسماً شروع کردیم. ما به‌دنبال آن هستیم. HyperOS مبتنی بر ادغام اندروید تکامل‌یافته و سیستم اختصاصی Vela است که به‌طور کامل بازنویسی شده و یک معماری اساسی و زیربنایی است. این سیستم‌عامل درحال آماده‌سازی به‌عنوان یک پایگاه عمومی برای اینترنت همه چیز برای ده‌ها میلیارد دستگاه و ده‌ها میلیارد اتصال در آینده است.

Xiaomi-HyperOS-Lie-Jun

سیستم عامل HyperOS در اوایل آبان معرفی می‌شود و طبق معمول ابتدا در اختیار کاربران چینی قرار می‌گیرد و احتمالاً در سال ۲۰۲۴ در بازار جهانی عرضه می‌شود و کم کم جایگزین MIUI می‌شود. پس نمی‌توان این گونه عنوان کرد که MIUI 14، آخرین عضو خانواده MIUI است و تا زمان انتشار رسمی HyperOS باید با این سیستم ادامه داد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید