استوار مثل کوهجاری مثل رود

هوش مصنوعی سامسونگ در سری گلکسی S24 سامسونگ چه امکاناتی دارد؟

سامسونگ با ارائه هوش مصنوعی در گوشی‌های خود، توانسته گرد و خاکی در بازار به پا کند. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های گفته شده از سوی شرکت سامسونگ درباره این هوش مصنوعی را برای شما بازگو کنیم.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
هوش مصنوعی سامسونگ در سری گلکسی S24 سامسونگ چه امکاناتی دارد؟

کمپانی سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S۲۴ را به قابلیت هوش مصنوعی مجهز کرده است. به گفته سامسونگ این هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی در حوزه توسعه گوشی‌ موبایل هوشمند ایجاد کند.

سامسونگ برخی از ویژگی‌های این هوش مصنوعی را با همکاری کمپانی گوگل ارائه کرده است. همچنین برخی از این ویژگی‌ها به صورت آنلاین خواهد بود و شما برای دسترسی به این ویژگی‌ها حتماً باید به اینترنت و همچنین حساب سامسونگ متصل باشید. در ادامه نگاهی کوتاه به ویژگی‌های این هوش مصنوعی میاندازیم.

هوش مصنوعی سامسونگ در حال حاضر فقط برای گوشی‌های گلکسی S۲۴، گلکسی S۲۴ پلاس و گلکسی S۲۴ اولترا در دسترس قرار گرفته است.

اما شرکت سامسونگ اعلام کرده است که به زودی گوشی‌های گلکسی S۲۳، گلکسی S23 پلاس، گلکسی S23 اولترا، گلکسی S23 FE، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵، گلکسی تب S۹، گلکسی تب S۹ پلاس و گلکسی تب S۹ اولترا نیز به هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.

1. Live Translate؛ ترجمه همزمان مکالمه به صورت دو طرفه

در این ویژگی شما فقط در اپلیکشن پیشفرض مکالمه سامسونگ می‌توانید مکالمات را ترجمه کنید. با قابلیت Live Translate شما می‌توانید به صورت آنی، مکالمات خود را به صورت دو طرفه ترجمه کنید.

این ویژگی در حال حاضر از ۱۵ زبان پشتیبانی می‌کند و سامسونگ اعلام کرده است که به زودی زبان فارسی نیر به این ویژگی اضافه خواهد شد. همچنین این مکالمات به صورت پیام نیز برای شما نمایان می‌شود. این قابلیت به صورت آفلاین در دسترس است و شما می‌توانید لحن آن را نیز انتخاب نمایید.

قابلیت Live Translate

2. Interpreter؛ ترجمه مکالمات به صورت زنده

شاید برای شما اتفاق افتاده است که با فردی به صورت حقیقی رو به رو شوید اما زبان‌های گفتارتان با یکدیگر فرق می‌کند و نمی‌توانید با یکدیگر ارتباط بگیرید.

سامسونگ در قابلیت Interpreter به شما این امکان را می‌دهد که به صورت زنده گفتگو‌های شما را برای یکدیگر به صورت متن ترجمه کند و آن را روی نمایشگر به نمایش بگذارد.

ترجمه زنده مکالمات

3. Circle to Search؛ دایره کشیدن یا هایلایت کردن تصاویر برای جستجو

قابلیت Circle to Search تا حدودی همان ساز و کار گوگل لنز را دارد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا با کشیدن خط دور قسمتی از تصویر مورد نظر یا هایلایت کردن آن قسمت، در اینترنت درباره آن شیء انتخاب شده به جستجو بپردازد و نتایج را به شما نشان دهد. قابلیت Circle to Search را در مقاله‌ای جداگانه برای شما تشریح کرده‌ایم.

قابلیت Circle to Search

4. Instant Slow-Mo؛ آهسته کردن قسمتی از ویدیو‌یی که از قبل گرفته شده است

در ویژگی Instant Slow-Mo شما هنگامی که ویدیویی را در بخش گالری گوشی مشاهده می‌نمایید، می‌توانید با نگه داشتن انگشت روی آن ویدیو، همان قسمت را به صورت حرکت آهسته (اسلوموشن) مشاهده نمایید. هنگامی که انگشت خود را از روی صفحه بردارید، ویدیو به حالت اولیه برمیگردد و با سرعت معمولی نشان داده خواهد شد. در حالت شما ویدیو را با نرخ فریم بالاتر مشاهده می‌نمایید.

5. Generative Edit؛ اضافه کردن‌اشیا به پس زمینه تصاویر و یا تغییر چیدمان وسایل پس زمینه عکس‌ها

در بخش گالری، وقتی که به تب AI بروید، با گزینه Generative Edit رو به رو خواهید شد. در این بخش شما می‌توانید با کمک هوش مصنوعی، پس زمینه تصاویرتان را تغییر دهید و از حالت سادگی خارج کنید. همچنین شما می‌توانید وسایل یا اشخاص موجود در عکس‌هایتان را حذف کنید و یا محل قرار‌گیری آن‌ها را عوض کنید. همچنین به کمک این هوش مصنوعی می‌توانید اندازه وسایل یا اشخاص موجود در پس زمینه را نیز تغییر دهید.

6. Transcript Assist؛ تبدیل گفتار به نوشتار و همچنین ترجمه متون

ویژگی Transcript Assist به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کنید. این قابلیت محدود به اپلیکیشن خاصی نمی‌شود و در تمامی برنامه‌های موجود روی گوشی، کاربرد دارد. همچنی این قابلیت می‌توانید متون مختلف را خلاصه‌سازی کند و حتی به صورت آنی آن‌ها را به زبان مورد نظرتان ترجمه کند.

7. Note Assist؛ خلاصه کردن متون طولانی

این ویژگی نیز قابلیتی مشابه به Transcript Assist، اما با دسترسی کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با استفاده از Note Assist می‌توانید متون طولانی را به راحتی خلاصه کنید و آن‌ها را در برنامه سامسونگ نوت مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید نوشتار خود را قالب‌بندی کنید و برای پیش نمایش نوشتارتان کاور بسازید.

قابلیت Note Assist

همچنین سامسونگ این هوش مصنوعی را به دوربین این گوشی‌ها اضافه کرده تا بتوانید عکس‌های بهتر و با کیفیت‌تری را ثبت کنید. در این مقاله سعی کردیم تمامی ویژگی‌های هوش مصنوعی سامسونگ را برای شما بازگو کنیم. ‌امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید