استوار مثل کوهجاری مثل رود

برای پنجمین سال متوالی، اپل تحسین شده‌ترین شرکت دنیا!

شرکت اپل توانست برای پنچمین سال پیاپی از طرف مجله فورچون به عنوان تحسین شده ترین شرکت سال اخیر انتخاب شد. رتبه دوم و سوم متعلق به مایکروسافت و آمازون بود.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۱۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
برای پنجمین سال متوالی، اپل تحسین شده‌ترین شرکت دنیا!

اخیرا، لیست شرکت‌های تحسین شده در سال 2023 منتشر شده است. این لیست به صورت سالانه منتشر شده و در آن شرکت‌های بزرگ دنیا نسبت به یکدیگر ارزیابی می‌شوند. در چهارسال اخیر شرکت اپل، با پیشرفت‌هایی که داشته توانسته در این مسیر پیشتاز باشد.

بهترین شرکت های دنیا

این هفدهمین سال متوالی است که اپل بر اساس نظرسنجی از حدود 3700 مدیر اجرایی، مدیر و تحلیلگر به عنوان تحسین‌ شده‌ترین برند شناخته می‌شود.

در سال‌های قبل شرکت‌های مایکروسافت و آمازون رقابت شدیدی با اپل داشتند ولی هر چهار بار موفقیت با اپل بود. 

اپل، شرکت شایسته 2023
علاوه بر چهار سال گذشته، اپل امسال نیز در صدر لیست شرکت‌های تحسین شده قرار گرفت و توانست قدرت خود را بار دیگر به نمایش بگذارد.

همانند سال‌های قبل رده دوم و سوم متعلق به مایکروسافت و آمازون بود. این لیست توسط مجله فورچون منتشر می‌شود و بر اساس پامتر‌های خاصی مانند سرمایه شرکت، رقابت سالم، کیفیت کالا عرضه شده و خدمات به مشتری شرکت‌ها را رتبه بندی می‌کند. 

اپل، مایکروسافت، آمازون.
در سال گذشته با توجه به اقبالی که کاربران نسبت به محصولات اپل داشتند و شاخص مثبت این شرکت انتظار می‌رفت که این شرکت دوباره در صدر این لیست باشد و همین اتفاق نیز افتاد.

نکته قالب توجه در این لیست رتبه شرکت انویدیا بود که به تولید‌کننده پردازنده گرافیکی برای هوش مصنوعی است. 

Nvidia

این لیست نشان می‌دهد که این شرکت در بین ده شرکت برتر جهان قرار دارد. 

چرا اپل؟

این شرکت فناوری، با ارزش بازار 8.2 تریلیون دلار در سال مالی گذشته، بیش از ۹۰۰۰۰ میلیون دلار سود کسب کرده است.

این شرکت در اوایل ماه جاری رسما به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی در جهان شناخته شد و برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته از رقیب سامسونگ پیشی گرفت. داده‌های اولیه IDC نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، 234.6 میلیون آیفون به فروش رسیده است و پس از آن 226.6 میلیون گوشی هوشمند سامسونگ قرار دارند.

ارقام منتشر شده توسط International Data Corporation نشان می‌دهد که اپل 20.1 درصد از سهم بازار را در سال گذشته به خود اختصاص داده است که افزایش 3.7 درصدی در سال 2022 است.

همچنین انتظار می‌رود که این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان در ماه ژوئن، iOS 18 را که بزرگترین به‌روزرسانی تاریخ خود است، معرفی کند. پیش‌بینی می‌شود که این به روز‌رسانی شامل ویژگی‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای آیفون باشد.

برخی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پیش‌بینی‌شده نسخه اصلاح‌شده سیری و اپلیکیشن Messages هستند که گفته می‌شود از هوش مصنوعی پیشرفته پشتیبانی می‌کنند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید