استوار مثل کوهجاری مثل رود

چطور می‌توان مشکل داغ شدن را در گوشی‌های سامسونگ بر طرف کرد؟

اگر شما هم با حرارت بالای گوشی در زمان کار و شارژ دست به گریبان هستید و نمی‌دانید برای برطرف کردن این مشکل باید چکار کنید پیشنهاد می‌کنم به خواندن این نوشته تا آخر ادامه دهید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۲۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چطور می‌توان مشکل داغ شدن را در گوشی‌های سامسونگ بر طرف کرد؟

خیلی از مواقع داغ شدن باعث می‌شود گوشی‌ها به صورت خودکار خاموش شوند که بسیار برای کاربران نگران کننده و اعصاب خورد کن است. در این نوشته می‌خواهیم با عوامل بالا رفتن دمای گوشی، روش‌های پیشگیری و راه حل‌ها در این موقعیت آشنا شویم. اگر شما هم تا به حال با این مشکل رو به رو شده‌اید؛ این نوشته را تا پایان بخوانید.

عوامل بالا رفتن دما در گوشی‌های سامسونگ

تمام گوشی‌های هوشمند سامسونگ یک گستره‌ی دمایی پیشبینی شده دارند که بهترین عملکرد خود را به اجرا می‌گذارند. درست است که این گوشی‌ها در زمان شارژ حرارت بالایی دارند اما این حرارت بالا به سلامت گوشی در طولانی مدت و عملکردش خدشه‌ای وارد نمی‌کند. درست است که گوشی‌های سامسونگ ممکن است به دلایل مختلف دچار این مشکل شوند اما قرار گرفتن گوشی‌ در شرایط زیر احتمال وقوع این مشکل را بالا می‌برد.

  • ارتقا دستگاه به سیستم عامل و نرم‌افزار جدید
  • قرار دادن دستگاه در یک موقعیت گرم مانند یک ماشین گرم یا به صورت مستقیم در مقابل نور آفتاب قرار دادن
  • استفاده از آدابتورها و کابل‌هایی که اصلی و مورد تائید شرکت سامسونگ نیستند
  • استفاده از گوشی در موقعیت‌هایی که برای گوشی در نظر گرفته نشده است. (دمای مناسب برای استفاده از گوشی‌های سامسونگ 95-32 است)
  • راه اندازی دستگاه جدید و انتقال اطلاعات از دستگاه قدیمی به دستگاه جدید
  • استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای یک مدت طولانی مانند بازی‌های با گرافیک بالا، استریم کردن و استفاده از نقشه

6 روش برطرف کردن مشکل حرارت بالای گوشی در زمان استفاده

اگرچه داغ کردن گوشی‌های سامسونگ یک معضل اساسی است اما این به معنا نیست که گوشی شما دیگر قابلیت استفاده ندارد و در خیلی از مواقع شما می‌توانید با راه حل‌های خانگی این مشکل را برطرف کنید. در ادامه با تعدادی از این راه‌ها آشنا می‌شویم.

1. خاموش کردن قابلیت‌ها و خدمات بلا استفاده

بهتر است به غیرفعال کردن قابلیت‌ها و خدمات بلا استفاده عادت کنید. ممکن است برنامه دیگر به صورت مستقیم مورد استفاده‌ی شما نباشد اما در پیش زمینه از منابع انرژی و اطلاعات برای به روز رسانی اطلاعات و تکمیل عملکردهای خود استفاده می‌کند. بالا رفتن مصارف این شکلی باعث کاهش سرعت عملکرد گوشی می‌شود و احتمال داغکردن گوشی را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است قابلیت‌ها و برنامه‌های بلا استفاده‌ی خود را به صورت کامل غیرفعال کنید.

2. بهینه سازی عملکرد گوشی

بهینه سازی سریع گوشی به تقویت عملکرد گوشی شما از طریق شناسایی برنامه‌هایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند کمک می‌کند و از داغ کردن گوشی شما جلوگیری می‌کند. همچنین موارد بلا استفاده مانند فایل‌های بلا استفاده را از حافظه‌ی گوشی پاک میکند و استفاده از برنامه‌ها در پیش زمینه را محدود می‌کند. بهینه سازی مصرف گوشی یک راه حل سریع و آسان برای برطرف کردن مشکل داغ شدن گوشی شماست.

مراحل بهینه سازی عملکرد گوشی

  • در منوی تنظیمات قسمت باتری و مراقبت از دستگاه را انتخاب کنید.
  • سپس، بهینه سازی را انتخاب کنید.
  • پس از آن "انجام شدن" را انتخاب کنید تا دستگاه شما بهینه سازی شود.

بهینه سازی عملکرد گوشی

3. برنامه‌های پیش زمینه را ببندید

  اگر تعداد زیادی برنامه در پس زمینه‌ی گوشی فعال باشد؛ مصرف شارژ گوشی را بالا می‌برد و در نتیجه باعث داغ شدن گوشی می‌شود. بنابراین بهتر است برنامه‌هایی که استفاده شده‌اند را ببندید و اجرای برنامه‌ها در پیش زمینه را محدود کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید اجرای برنامه‌ها در پیش زمینه را محدود کنید.

مراحل محدود کردن اجرای برنامه‌ها در پیش زمینه

  • در منوی تنظیمات بخش اتصالات “Connections” را انتخاب کنید.
  • حال قسمت مصرف اطلاعات “Data Usage” را انتخاب کنید و پس از آن برنامه‌ای که می‌خواهید اجرای آن در پیش زمینه را کنترل کنید انتخاب کنید.
  • در بخش مربوط به نرم‌افزار شما می‌توانید مجوز استفاده از اطلاعات “Allow Background Data Usage” در پیش زمینه را فعال و غیر کنید.

4. کاهش نور صفحه نمایش

روشنایی بالای صفحه نمایش می‌تواند یکی از دلایل اصلی داغ کردن گوشی شما و حتی بیشتر شدن این حرارت باشد. بنابراین بهتر است نور صفحه نمایش را در کمترین مقداری که مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند قرار دهید از مشکل داغ کردن گوشی جلوگیری کنید.

کاهش نور صفحه نمایش

5. بررسی به روز رسانی‌ها

زمانی که بحث گوشی‌های هوشمند سامسونگ باشد به روز رسانی‌های نرم‌افزاری در حکم تعویض روغن و تقویت کارایی گوشی است که در نهایت به عملکرد بهتر منجر می‌شود. همچنین به روز رسانی‌های نرم‌افزاری در گوشی‌های سامسونگ بر بهبود تجربه‌ی کاربری، بالا بردن امنیت و برطرف کردن مشکلات جزئی تاکید می‌کند. بنابراین استفاده از به روز رسانی‌های می‌تواند مشکل داغ شدن را در گوشی‌ها‌ی سامسونگ برطرف کند.

مراحل انجام به روز رسانی‌های در گوشی‌های سامسونگ

  • در منوی تنظیمات قسمت به روز رسانی‌های نرم‌افزاری “Software Update” را انتخاب کنید.
  • دانلود و نصب را انتخاب کنید.
  • پس از دانلود نصب را انتخاب کنید تا به روز رسانی‌های نرم‌افزاری اعال شوند.

6. راه اندازی مجدد گوشی

اگر هیچکدام از راه‌ حل‌های گفته شده نتوانستند مشکل داغ کردن گوشی سامسونگ شما را برطرف کنند؛ چاره‌ای جز راه اندازی مجدد مطابق تنظیمات کارخانه‌ای وجود ندارد. فراموش نکنید پیش از انجام این کار فراموش نکنید از اطلاعات خود یک بک آپ بگیرید.

برطرف کردن مشکل داغ شدن در زمان شارژ

داغ شدن گوشی‌های هوشمند در زمان شارژ ممکن است به دلیل طراحی‌های ظریف و بدنه‌های باریکی باشد که چه در زمان شارژ و چه در زمان استفاده‌ی بالا از باتری حرارت را به محیط بیرونی منتقل می‌کند. در زمان شارژ هم آداپتور و هم گوشی داغ می‌کنند و این حرارت زمانی که از شارژرهای سریع و یا بی سیم استفاده می‌شود بالاتر می‌رود. اگر شما با حرارت بالای گوشی در زمان شارژ مشکل دارید راه حل‌های زیر را دنبال کنید.

  • پیش از اتصال کابل شارژ تمام برنامه‌های در حال اجرا را ببندید.
  • اگر در زمان شارژ گوشی داغ کرد؛ اتصال کابل شارژ را قطع کنید و پیش از اتصال مجدد به گوشی فرصت خنک شدن بدهید.
  • اگر این مشکل ادامه دار شد؛ از یک آداپتور و کابل دیگر استفاده کنید.

داغ شدن گوشی در زمان شارژ

اگر با استفاده از راه حل‌های گفته شده مشکل شما برطرف نشد؛ به این معناست که دستگاه شما دچار مشکلات نرم‌افزاری نشده است و در واقع حرارتی که از خود ساطع می‌کند ناشی از مشکلات سخت‌افزاری است. بنابراین بهتر است که به یک متخصص مراجعه کنید تا مشکل سخت‌افزاری دستگاه شما را برطرف کند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید