استوار مثل کوهجاری مثل رود

رابط کاربری One UI 6: تغییرات جالب اندروید 14 در گوشی‌های سامسونگ

One UI 6 در واقع پوسته‌ی جدید اندروید سامسونگ بر پایه‌ی اندروید 14 است که در تلاش برای ارائه‌ یک تجربه‌ی بهتر و هوشمندتر به کاربر است. در ادامه با ویژگی‌های این پوسته‌ی جدید آشنا می‌شویم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
رابط کاربری One UI 6: تغییرات جالب اندروید 14 در گوشی‌های سامسونگ

در چند روز اخیر سامسونگ از نسخه‌ی جدید رابط کاربری خود در مراسم SDC23 رونمایی کرد و به زودی در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. One UI 6 در واقع پوسته‌ جدید اندروید سامسونگ بر پایه‌ی اندروید 14 است که در تلاش برای ارائه‌ی یک تجربه‌ بهتر و هوشمندتر به کاربر است. در ادامه با ویژگی‌های این پوسته‌ی جدید آشنا می‌شویم.

One UI 6 در واقع از چندین ماه پیش به صورت نسخه‌ی بتا در دسترس کاربران گوشی پرچمدار سامسونگ، S 23 Ultra، قرار گرفت و بعد از رفع مشکلات موجود به عنوان نسخه‌ی نهایی منتشر شد.

1. طراحی مجدد منوی تنظیمات سریع

منوی تنظیمات سریع در رابط کاربری جدید به شکلی طراحی شده است. در این طراحی جدید، کاربر به موارد مورد استفاده‌ خود دسترسی سریع‌تر و راحت‌تری دارد. برای تنظیمات وایفای و بلوتوث دو آیکون مشخص و بزرگ در بالای صفحه طراحی شده است. در این طراحی جدید تنظیمات روشنایی تصویر هم سریع‌تر در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

در واقع در این طراحی جدید تفاوت میان اندروید و IOS به حداقل رسیده است و دسترسی به مراتب راحت‌تری به کاربر داده شده است.

 2. دسترسی سریع‌تر به تنظیمات و اعلان‌ها به صورت جداگانه

علاوه بر منوی تنظیمات سریع که در نسخه‌ی جدید در اختیار کاربر قرار می‌گیرد شما می‌توانید تنظیمات گوشی خود را به نحوی تغییر دهید که به تنظیمات و اعلان‌های مربوط به نرم‌افزارهای خود به صورت جداگانه دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید گوشی خود را به صورتی تنظیم کنید که با پایین کشیدن صفحه از سمت راست به تنظیمات و از سمت چپ به اعلان‌ها و پیام‌ها دسترسی داشته باشید.

3. جابه‌جایی آیکون ساعت در صفحه‌ی قفل

در نسخه‌ی جدید کاربر می‌تواند آیکون ساعت را در صفحه‌ی قفل مطابق با سلیقه‌ی خود و بدون هیچ محدودیتی تنظیم کند.

4. فونت جدید

در نسخه‌ی جدید از یک فونت مدرن‌تر و خواناتر به عنوان فونت پیش فرض استفاده شده است و اگر تنظیمات گوشی شما براساس فونت پیش فرض انجام شده باشد به محض به روز رسانی به نسخه‌ی جدید متوجه این تغییر خواهید شد.

5. تغییرات دوربین

در نسخه‌ی جدید برای دوربین ویژگی‌ها و امکانات جدیدی تعریف شده است. در نسخه‌ی جدید طراحی قسمت‌های مختلف دوربین به مراتب ساده‌تر شده است و آیکون‌ها و تنظیماتی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در دسترسی بهتری قرار گرفته‌اند.

 در این به روز رسانی شما می‌توانید کیفیت عکس‌های دوربین خود را انتخاب کنید تا بسته به کیفیت انتخابی شما زمان و دقت دوربین‌ها به کار گرفته شود.

همچنین می‌توانید موقعیت قرار گرفتن واترمارک تصاویر را خودتا انتخاب کرده یا حتی حذف کنید.

علاوه بر این در گالری امکان پایین آوردن سایز ویدیوها و ویرایش عکس‌ها با سرعت بالا وجود دارد و از این نظر توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

6. فونت‌هایی با اندازه بزرگتر؛ با قابلیت بزرگنمایی ۲۰۰ درصد

در اندروید ۱۴ شما علاوه بر تغییراتی که در فونت گوشی می‌توانید انجام دهید، اندازه نوشتار کلمات را نیز می‌توانید تغییر دهید. طبق اطلاعات منتشر شده، در اندروید ۱۴ می‌توان تا ۲۰۰ درصد فونت را بزرگتر نمود. در اندروید ۱۳ و قبل‌تر، شما قادر بودید که فقط تا ۱۳۰ درصد نوشتار را بزرگتر کنید که این عدد در اندروید ۱۴ به طور چشمگیری افزایش یافته است.

نمایی از اندروید 14

7. فلش زدن هنگام دریافت پیام و اعلانات

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که به اندروید ۱۴ اضافه شده، فلش زدن هنگام دریافت پیام است. شما قبلاً در گوشی‌های اندرویدی می‌توانستید این قابلیت را فقط در زمان تماس ورودی فعال کنید. البته این قابلیت قبلاً در گوشی‌های آیفون موجود بود. به منظور فعال کردن این قابلیت باید به تنظیمات مراجعه کنید و سپس از منوی دسترسی (Accessibility) اقدام به فعالسازی نمایید.

8. بهینه‌تر شدن در مصرف باتری

در آپدیت اندروید ۱۴، از سوی کاربران اعلام شده که میزان نگهداری باتری در این آپدیت، به طور چشمگیری بهتر شده است. یکی از عوامل این اتفاق، روان‌تر شدن بخش نرم‌افزار و ارتباط بیشتر با بخش سخت‌افزار است.

اندروید 14

9. گوشی در چه سالی ساخته شده است؟

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی که به اندروید ۱۴ اضافه شده، به شما این امکان را می‌دهد تا بفهمید گوشی شما در چه سالی تولید شده است. شما برای فهمیدن سال تولید گوشیتان باید ابتدا به تنظیمات بروید. سپس از منوی About phone، گزینه Model را بزنید.

سال ساخت گوشی در اندروید 14

10. ساخت پس زمینه‌های شخصی‌سازی شده

همچنین با آپدیت اندروید ۱۴ شما می‌توانید پس زمینه دلخواهتان را به کمک هوش مصنوعی طراحی کنید. همچنین می‌توانید از تصاویر متحرک و سه بعدی نیز برای زیباتر شدن پس زمینه کمک بگیرید. حتی این امکان وجود دارد که تم دلخواهتان را نیز بر روی گوشی پیاده‌سازی نمایید. برای تصویر صفحه قفل نیز می‌توانید قالب‌ها، فونت‌ها و رنگبندی متنوع‌تری را نسبت به مدل‌های قبلی در اختیار داشته باشید.

شخصی سازی پس زمینه در اندروید 14

11. امنیت بیشتر؛ محدود کردن دسترسی به گالری

در بخش امنیت نیز آپدیت اندروید ۱۴ پیشرفت خیلی خوبی داشته است. در این بخش، مجوز دسترسی به گالری و سایر بخش‌های خصوصی را به سایر اپلیکیشن‌ها بسیار محدود می‌کند. با این قابلیت، حریم شخصی شما از امنیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

در این نسخه‌ی جدید تغییرات بیشتری اعمال شده است و در این نوشته ما تنها به جالب‌ترین تغییرات نسخه‌ی اخیر رابط کاربری سامسونگ اشاره کردیم.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید