استوار مثل کوهجاری مثل رود

مشخصات اصلی Galaxy S24 سامسونگ + تاریخ انتشار احتمالی

طبق اخبار منتشر شده، کمپانی سامسونگ ساخت گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ را آغاز کرده و احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۴ از غول خود رونمایی می‌کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۰۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
مشخصات اصلی Galaxy S24 سامسونگ + تاریخ انتشار احتمالی

غول جدید سامسونگ با چه مشخصاتی عرضه می‌شود؟ در این مقاله به بررسی مشخصات احتمالی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ و همچنین تاریخ احتمالی معرفی این گوشی‌ها می‌پردازیم. 

سخت‌افزار با پردازنده اختصاصی کوالکوم

طبق اطلاعات فاش شده، پردازنده این گوشی‌ها را کمپانی کوالکوم می‌سازد. گوشی S۲۴ Ultra به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی مجهز شده اما از پردازنده‌های گوشی‌های S۲۴ و +S۲۴ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. 

طبق شایعات، سامسونگ قصد دارد باز هم مثل سری‌های قبلی، گوشی‌های خود را با دو مدل تراشه وارد بازار کند. البته این موضوع فقط برای گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس صدق می‌کند. احتمالا گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در منطقه آکریکا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 وارد بازار می‌شوند و در سایر مناطق با تراشه اگزینوس 2200 پا به میدان می‌گذارند.

تراشه گوشی گلکسی S24 اولترا در تمامی مناطق، اسنپدراگون 8 نسل 3 اختصاصی خواهد بود.

همچنین گوشی گلکسی S24 با رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 128 / 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. گوشی گلکسی S24 با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 / 512 گیگابایتی وارد بازار می‌شود. و همچنین گوشی گلکسی S24 اولترا نیز با رم 12 گیگابایت و حافظه داخلی 256 / 512 گیگابایت یا 1 ترابایت عرضه خواهد شد.

به این نکته نیز باید توجه کرد که تمامی گوشی‌های خانواده گلکسی S24 به هوش مصنوعی مجهز خواهند بود.

 

سامسونگ سری اس 24

طراحی سری گلکسی S24 با تغییر چیدمان دوربین

گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ به ترتیب با نمایشگر‌های 6.8، 6.7 و 6.2 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X طراحی شده‌اند. نمایشگر گلکسی S24 از وضوح +Full HD و نمایشگر گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا از وضوح +QHD پشتیبانی می‌کنند. همچنین صفحه نمایش این گوشی‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر بهرمندند.

نمایشگر گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس از شیشه گوریلاگلس ویکتوس استفاده کرده‌اند. همچنین گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا با شیشه گوریلاگلس ویکتوس۲ محافظت می‌شود.

گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس از فریم آلومینیومی بهرمند هستند. گلکسی اس ۲۴ اولترا از فریم تیتانیومی استفاده خواهد کرد و شکل و شمایل جدیدی را نسبت به نسل قبل به خود می‌گیرد. این تغییر باعث افزایش مقاومت و همچنین کاهش وزن گوشی می‌شود.

گلکسی اس ۲۳ اولترا به دلیل وزن زیادی که داشت، باعث آزار خیلی از کاربران بود اما انگار سامسونگ این معضل را رفع کرده است. هر سه این مدل‌ها در قاب پشتی از شیشه استفاده می‌کنند که این کار باعث زیبایی بیشتر گوشی می‌شود.

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، کمپانی سامسونگ به منظور متمایز کردن این گوشی‌ها نسبت به سری قبلی، قصد دارد تغییراتی را در چیدمان دوربین ایجاد کند.

دوربین گلکسی اس 24

دوربین سری گلکسی S24 با کمی تفاوت نسبی به سری قبلی

گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس با همان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد. گلکسی اس ۲۴ اولترا، به چهار دوربین مجهز شده است.این دوربین‌ها با پیکربندی لنز اصلی 200 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی تله فوتو و 12 مگاپیکسلی فوق عریض وارد بازار خواهند شد.

این تغییر باعث شده که عکس‌های با کیفیت‌تری را ثبت کند. همچنین تمامی این گوشی‌ها به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مجهز خواهند بود.

رنگبندی جذاب

طبق شایعاتی که رسانه‌های مختلف منتشر کرده اند، در بخش رنگبندی، گوشی‌های گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا، هر سه در رنگ‌های بنفش، زرد، مشکی و خاکستری وارد بازار می‌شوند.

طراحی گلکسی اس 24

 

تاریخ معرفی سامسونگ گلکسی S24 Ultra؛ زمستان 1402

به احتمال زیاد از سری گلکسی S۲۴ در ژانویه یا فوریه ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) طی رویداد Galaxy Unpacked معرفی می‌شود.

طبق اخبار منتشر شده، تاریخ دقیق رونمایی از Galaxy s24 Ultra و سایر مدل‌های سری S24، روز چهارشنبه 27 دی ماه 1402 خواهد بود.

گوشی اس ۲۴ اولترا سامسونگ در نسخه‌های ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی معرفی خواهد شد. با توجه به سابقه شرکت سامسونگ در قیمت‌گذاری محصولات خود، احتمالاً این گوشی با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد که در نسخه‌های بالاتر قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد.

تاریخ دقیق رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S24 پس از انتظار‌های فراوان مشخص شد. این تاریخ توسط یکی از افشاگران معروف و نزدیک به کمپانی سامسونگ در فضای مجازی افشا شد. سامسونگ قصد دارد از گوشی‌های جدیدش در تاریخ 18 ژانویه 2024 (28 دی 1402) رونمایی کند.

رونمایی سری گلکسی S24 در ابتدای سال 2024 و در مراسم Galaxy Unpacked

 پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره تاریخ برگزاری مراسم Galaxy Unpacked از سوی یکی از افشاگران خوش سابقه از کمپانی سامسونگ، منتشر شد. طی این مراسم قرار است از گوشی‌های جدید سری S رونمایی شود.

طبق شنیده‌ها قرار است که مراسم Galaxy Unpacked در تاریخ 18 ژانویه 2024 (28 دی 1402) و در San Jose (سن‌خوزه واقع در کالیفرنیا) برگزار شود. سری گلکسی S24 در تاریخ 27 و نهایتا 28 دی 1402رونمایی می‌شود.

پیش‌تر شایعات زیادی درباره مشخصات، قیمت و همچنین بهرمندی گوشی‌های سری گلکسی S24 از هوش مصنوعی به گوش می‌رسید. حالا با توجه به تیزری که منتشر شده است، وجود قابلیت هوش مصنوعی در این گوشی‌ها را تایید کرده است. در این تیزر عبارت Galaxy AI به چشم می‌خورد که مهر تاییدی به این موضوع زده است.

تاریخ galaxy unpacked

با توجه به تیزری که در بالا مشاهده می‌نمایید، به نظر می‌رسد که این تیزر از سوی کمپانی سامسونگ منتشر شده و با استاندارد‌های این شرکت کره‌ای طراحی شده است. این غول کره‌ای قصد دارد سال 2024 را با قدرت آغاز کند و کارش را با رونمایی از گوشی‌های گلکسی S24، گلکسی S24 Plus و گلکسی S24 Ultra شروع خواهد کرد.

با توجه به شایعاتی که منتشر شده، گوشی‌های سری گلکسی S24 از کانفیگ قدرتمندی برخوردار هستند. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تمامی این گوشی‌ها را به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز کند. به نظر شما آیا سامسونگ می‌تواند با معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 دوباره نبض بازار جهانی را در دست بگیرد یا باز هم از کمپانی اپل عقب می‌ماند؟ 


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید