استوار مثل کوهجاری مثل رود

3 روش برای کنترل صدا بدون استفاده از دکمه‌ها در گوشی‌های اندرویدی

علاوه بر دکمه‌های کناری روش‌های دیگری هم برای کنترل صدا در گوشی‌های هوشمند وجود دارد؛ در این نوشته با 3 مورد از این روش‌ها آشنا می‌شویم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
3 روش برای کنترل صدا بدون استفاده از دکمه‌ها در گوشی‌های اندرویدی

اگر دکمه‌های کنترل صدا در گوشی شما از کار افتاده است؛ این نوشته را تا انتها بخوانید تا با روش‌های دیگر کنترل صدا در گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید.

1. استفاده از پنل تنظیمات

در کنار دکمه‌های کنترل صدا، ساده‌ترین روش برای کنترل صدا در گوشی استفاده از پنل تنظیمات است. وارد پنل تنظیمات شوید و قسمت Sound and Vibration را انتخاب کنید در این قسمت می‌توانید صدای زنگ تماس، اعلان‌ها، آلارم‌ها و ویدیوها را متناسب با علاقه‌ی خود کنترل کنید. در گوشی‌های سامسونگ بعد از انتخاب قسمت Sound and Vibration بخش Volume را انتخاب کنید تا به تنظیمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

کنترل صدا در پنل تنظیمات

2. از دستیار صوتی کمک بگیرید

اغلب گوشی‌های هوشمند این روزها به یک دستیار صوتی هوشمند مجهز هستند که در زمینه‌های مختلف می‌توانند به کاربران کمک کنند. در تمام گوشی‌های اندرویدی دستیار هوشمند گوگل به صورت پیش فرض نصب شده است که در زمینه‌های مختلفی می‌تواند به شما کمک کند تنها کافی است با استفاده کلمه کلیدی Hey Google این دستیار هوشمند را بیدار کنید و در خواست خود را مطرح کنید.

در گوشی‌های گلکسی علاوه بر دستیار صوتی گوگل دستیار اختصاصی سامسونگ به نام Bixby هم وجود دارد و شما کافی است تنها نام این دستیار را صدا بزنید تا فعال شود و درخواست خود را مطرح کنید.

استفاده از دستیار صوتی برای کنترل صدا

3. از هدست‌های بلوتوثی استفاده کنید

اگر گوشی شما به هدست‌های بلوتوثی مانند ایربادها و هدفون‌های بی سیم وصل می‌شود شما می‌توانید از این دستگاه‌ها برای کنترل صدا در گوشی خود استفاده کنید. در هدفون‌ها بی سیم عموما دکمه‌های برای کنترل صدای وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید اما در ایربادها عموما باید از لمس برای کنترل صدا استفاده کنید. اصولا می‌توانید در ایربادهای خود یک الگوی مشخص ایجاد کنید تا با یکسری حرکت‌های خاص صدای پخش در گوشی خود را کنترل کنید.

استفاده از هدست‌ها برای کنترل صدا


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید