استوار مثل کوهجاری مثل رود

فاجعه امنیتی در بروزرسانی جدید: iOS 17 تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را ناخواسته بازنشانی می‌کند!

اگر iOS 17 را روی آیفون خود اجرا می کنید، تنظیمات حریم خصوصی خود را دوباره بررسی کنید زیرا ممکن است بدون اجازه شما تغییر کرده باشند. این هشدار از طرف Mysk، یک توسعه‌دهنده iOS و محقق امنیت سایبری، در X (پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) مطرح شده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که اگر قبل از دانلود به‌روزرسانی خاموش شده باشند، ارتقا به iOS 17 ممکن است مکان‌های مهم به‌علاوه iPhone Analytics را در دستگاه تلفن همراه شما فعال کند.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
فاجعه امنیتی در بروزرسانی جدید: iOS 17 تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را ناخواسته بازنشانی می‌کند!

اگر iOS 17 را روی آیفون خود اجرا می کنید، تنظیمات حریم خصوصی خود را دوباره بررسی کنید زیرا ممکن است بدون اجازه شما تغییر کرده باشند.

این هشدار از طرف Mysk، یک توسعه‌دهنده iOS و محقق امنیت سایبری، در X (پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) مطرح شده است. آن‌ها ادعا می‌کنند که اگر قبل از دانلود به‌روزرسانی خاموش شده باشند، ارتقا به iOS 17 ممکن است مکان‌های مهم به‌ علاوه iPhone Analytics را در دستگاه تلفن همراه شما فعال کند.

Significant Locations یک ابزار نرم افزاری است که «مکان هایی را که اخیراً بوده اید، و همچنین دفعات و زمان [بازدید] آنها را ردیابی می کند». به گفته 9To5Mac، از داده‌ها برای ارائه «توصیه‌های برنامه، حافظه‌ها در برنامه عکس‌ها، از جمله موارد دیگر» استفاده می‌شود. این ویژگی رمزگذاری شده است به این معنی که حتی اپل نیز به آن دسترسی ندارد. با این حال، Mysk بیان می‌کند که این داده‌ها «هنوز هم می‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند، زیرا اطلاعات دقیقی درباره [مکان‌هایی] که مرتباً بازدید می‌کنید ثبت می‌کنند».

از طرف دیگر، iPhone Analytics مستقیماً اطلاعات دستگاه شما را به اپل می دهد. این داده‌ها را در مورد «آمار عملکرد»، نحوه استفاده از آیفون و نحوه استفاده از برنامه‌های خاص و موارد دیگر ارائه می‌کند. این به معنای "کمک به اپل برای بهبود و توسعه محصولات خود" است. اگرچه همانطور که Mysk اشاره می کند، کارشناسان امنیتی توصیه می کنند آن را خاموش کنید.

راهکار افزایش امنیت چیست؟

معلوم نیست چه چیزی باعث این مشکل شده است. اما خبرهای خوبی هم وجود دارد. 9To5Mac در گزارش خود بیان می کند که "اکثریت قریب به اتفاق" کاربران تحت تأثیر این مشکل قرار نگرفته اند. آنها هیچ "فعالیت غیرمعمول" را تجربه نخواهند کرد. اپل همچنین به این نشریه گفت که در حال حاضر در حال بررسی وضعیت این مشکل است.

تا زمانی که یک وصله امنیتی منتشر نشود، Mysk اکیداً به کاربران iOS 17 توصیه می‌کند ابتدا هر دو ویژگی را با رفتن به بخش Privacy & Security در حالت تنظیمات آیفون غیرفعال کنند. سپس به Location Service رفته  و در نهایت System Services را انتخاب کنند. آن دو مورد را در آنجا خواهند یافت. به نظر می رسد این مورد فقط یک بار اتفاق می افتد. آنها برای بار دوم دوباره فعال نمی شوند.

حداقل خبر خوب این است که این مشکل به راحتی حل می شود، حتی اگر مربوط به این باشد که برخی از محافظت های حریم خصوصی شما می توانند به دلیل یک اشتباه ظاهری در توسعه سیستم عامل خاموش شوند. آیفون‌ها ممکن است در ۹۹ درصد مواقع فوق‌العاده امن باشند، اما یک درصد احتمال جمع‌آوری اطلاعات شما زمانی که تصور می‌کنید اینطور نیست نیز ناامیدکننده است.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید