استوار مثل کوهجاری مثل رود

عکس‌هایی که S23 Ultra از ماه می‌گیرد واقعی نیستند!

تصویربرداری با کیفیت یکی از دلایل محبوبیت جهانی S23 Ultra محسوب می‌شود؛ اما کمی بعد از ورود این گوشی به بازار جهانی خبر واقعی نبودن عکس‌های S23 Ultra در جهان پیچید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
عکس‌هایی که S23 Ultra از ماه می‌گیرد واقعی نیستند!

بین انتقادها و نظرهای مکتوبی که در ارتباط با این گوشی تا امروز نوشته شده؛ یک ویژگی مشابه وجود دارد. علاوه بر اینکه S23 Ultra ظاهر جذابی دارد که در میان کاربران به محبوبیت بالایی رسیده است؛ قدرت بالا و خوبی هم در اجرای برنامه‌های سنگین در مدت زمان طولانی دارد اما در برخی موارد انتقاداتی به این محصول وارد شده است که در این نوشته با آنها آشنا می‌شویم.

عکسبرداری‌های با کیفیت و جزئیات کامل از ماه

تصویر از ماه

یکی از بحث‌هایی که پس از ورود این گوشی به بازار در فضاهای مجازی مطرح شد در ارتباط با تصویربرداری‌های دقیق و با جزئیات این گوشی از ماه بوده است. تعدادی از کاربران در فضای مجازی بر این باور بودند که این کیفیت و جزئیات نمی‌تواند تنها کار دوربین 200 مگاپیکسلی این گوشی باشد و پای هوش مصنوعی در میان است.

در واقع کاربران معتقدند؛ با استفاده از کاربردهای هوش مصنوعی تصاویر با کیفیت ثبت شده از ماه در زاویه‌های مختلف را در زمان تصویربرداری کاربر با دوربین گوشی در اختیار او قرار می‌دهد.

اما سامسونگ انتقاد وارده را به شکل زیر پاسخ می‌دهد:

تصاویری که کاربران با استفاده از گوشی S23 ultra از ماه می‌گیرند، تصاویر غیر طبیعی و از قبل ضبط شده نیستند بلکه زمانی که کاربر از ماه عکس می‌گیرد این تصویر با دوربین 200 مگا پیکسلی S23 ultra ضبط می‌شود و بعد هوش مصنوعی به کار رفته در این گوشی هوشمند پرچمدار دست به کار می‌شود. در واقع بعد از ثبت عکس هوش مصنوعی براساس اطلاعاتی که دارد جزئیات و دقت عکس را در ارتباط با حجم و رنگ ماه کامل می‌کند. البته که کاربر می‌تواند برای ثبت تجربه‌ی واقعی خود این قابلیت هوش مصنوعی را غیرفعال کند و تصاویری طبیعی از ماه را با دوربین این گوشی به ثبت برساند.

پاسخی که سامسونگ به این مشکل داده است بسیار متفاوت‌تر از اظهارات کاربران در فضای مجازی است و غیرفعال کردن این گزینه در تصویربرداری از ماه یا به صورت کلی در نور طبیعی شب، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

S23-Ultra-photos

گوشی S23 ultra در دسته بندی گوشی‌های پرچمدار سال 2023 قرار می‌گیرد و همین امر نشان می‌دهد که قیمت بالای این گوشی امکان خرید را در اختیار همه قرار نمی‌دهد. اما دوستانی که توان مالی برای خرید این گوشی را دارند؛ باید به این نکته توجه کنند که در ظاهر این گوشی توانمندی و امکان جدیدی نسبت به مدل قبلی سری S ندارد اما تغییرات جزئی، دقت بالاتر و برنامه‌ها و توانایی‌هایی که در این گوشی به کار رفته است، می‌تواند یک تجربه‌ی منحصر به فرد در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اما اگر شما در همین لحظه صاحب یک S22 ultra هستید؛ صرف کردن چنین هزینه‌ی بالایی برای تغییرات و جزئیات کوچکی که شکل گرفته است منطقی به نظر نمی‌رسد. البته اگر می‌توانید از لذت تجربه‌های جدید با S23 ultra بگذرید.

 


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید