استوار مثل کوهجاری مثل رود

عجایب سامسونگ؛ از شرکت محصولات غذایی تا فروش 500 گوشی در هر دقیقه

شرکت سامسونگ یک نام آشنا برای اکثر مردم جهان است اما حقایقی عجیب در ارتباط با این شرکت وجود دارد که مردم زیادی در جهان از آن مطلع نیستند. در این نوشته می‌خواهیم با یکسری از این حقایق آشنا شویم.  

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۳۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
عجایب سامسونگ؛ از شرکت محصولات غذایی تا فروش 500 گوشی در هر دقیقه

شرکت سامسونگ یک نام آشنا برای اکثر مردم جهان است اما حقایقی عجیب در ارتباط با این شرکت وجود دارد که مردم زیادی در جهان از آن مطلع نیستند. در این نوشته می‌خواهیم با یکسری از این حقایق آشنا شویم.  

شروع به کار در قالب شرکت بازرگانی محصولات غذایی

در ابتدا سامسونگ در واقع یک شرکت بازرگانی بوده است که محصولات غذایی مانند ماهی خشک کره‌ای، میوه و سبزیجات را به کشور چین ارسال می‌کرده است. سامسونگ به عنوان یک شرکت بازرگانی در ابتدای کار پیشرفت خوبی داشت و کار خود را گسترش داد.

در زمان تاسیس این شرکت، کره همچنان در چهارچوب قوانین ژاپن اداره می‌شد؛ بنابراین شرکت با نام میتسوبوشی تاسیس شد. هم میتسوبوشی در زبان ژاپنی هم سامسونگ در زبان کره‌ای به معنای 3 ستاره است. در واقع موسس شرکت با انتخاب این اسم، هدف کلی شرکت را ارائه محصولاتی ماندگار در حد ستارگان آسمان تعیین کرد.

اما نزدیک به 30 سال بعد از تاسیس شرکت، در سال 1969، شرکت سامسونگ شروع به تولید محصولات برقی کرد و یک سال بعد از آن اولین تلویزیون سیاه و سفید محصول خود را وارد بازار کرد.

درست است که امروز با شنیدن نام سامسونگ اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد گوشی‌‌های هوشمند است اما این شرکت کار خود را با تولید تلویزیون شروع کرد و بعد در سال 1974 شروع به تولید ماشین لباسشویی، یخچال و دیگر لوازم خانه کرد.

بالاخره در سال 1985 شرکت سامسونگ شروع به تولید تلفن همراه کرد. اولین محصول تولیدی سامسونگ در زمینه‌ی تلفن همراه گوشی‌هایی با نام مستعار تلفن ماشین بودند که به ندرت درست کار می‌کردند. مسیر تولید تلفن‌های همراه در شرکت سامسونگ ادامه پیدا کرد تا جایی که امروز به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

جمع آوری و آتش زدن 150 هزار گوشی سامسونگ

دومین رئیس شرکت سامسونگ، پسر بنیانگذار این برند بوده است که امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل پیشرفت قابل توجه سامسونگ در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. البته که یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ سامسونگ در زمان ریاست او به ثبت رسیده است.

زمانی که لی کون هی به ریاست رسید سامسونگ تنها با تعداد بالای محصولات خود به شهرت رسیده بود و توجه چندانی به کیفیت محصولات نمی‌شد. بنابراین در سال 1995 به دستور رئیس وقت 150.000 گوشی قدیمی سامسونگ جمع‌آوری، با چکش خرد و آتش زده شد. از تمامی کارکنان خواسته شده بود که در طول انجام این مراحل هدبندی با شعار "اول کیفیت" به سر ببندند.

صحنه‌ی شعله‌ سوزان از قطعات خرد شده‌ی گوشی‌های سامسونگ به عنوان مبدا شروع تغییرات این برند تجاری شناخته می‌شود.

500 فروش در هر دقیقه

در سال 2012، گوشی موبایل Galaxy S3 پرفروش‌ترین گوشی بازار جهانی شناخته شد به شکلی که آمار فروش 500 دستگاه در هر دقیقه برای این گوشی به ثبت رسید. در واقع می‌توان Galaxy S3 را به عنوان یکی از موفق‌ترین تولیدات شرکت سامسونگ معرفی کرد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید