استوار مثل کوهجاری مثل رود

لایه محافظ گوریلا گلس چیست؟ + جزئیات

گوریلا گلس یک لایه محافظ است که از گوشی شما در برابر شکستگی و خش دار شدن تا حدودی جلوگیری می‌کند. برای مشاهده جزئیات با ما همراه باشید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
لایه محافظ گوریلا گلس چیست؟ + جزئیات

امروزه نمایشگر اکثر گوشی‌های هوشمند با صفحه گوریلاگلس محافظت می‌شوند. گوریلاگلس درجه‌های مختلفی دارد و هرچه درجه این لایه محافظ افزایش یابد، مقاومتش در برابر ضربه و خط و خش نیز بیشتر می‌شود. این لایه محافظ توسط کاربر قابل تعویض نمی‌باشد.

گوریلا گلس(Gorilla Glass) چیست؟

محافظ گوریلاگلس توسط کمپانی آمریکایی کورنینگ (Corning) طراحی و ساخته شده است. این شرکت در حوزه ساخت شیشه و سرامیک فعالیت دارد. این لایه محافظ اغلب برای صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در بعضی از گوشی‌هایی که پنل پشتشان از شیشه است نیز استفاده می‌شود.

لایه محافظ گوریلاگلس از آلومینوسیلیکات قلیایی طی یک فناوری خاص ساخته می‌شود که نازک، مقاوم و سبک است. این ویژگی در گوشی‌های همراه باعث شده تا استحکام و مقاومت آن‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد. شرکت سازنده گوریلاگلس ادعا کرده که نسل‌های جدید گوریلاگلس از مقاومت بیشتری بهرمند هستند. این لایه محافظ از شکستن یا خش دار شدن گوشی شما تا حدودی مراقبت می‌کند.

گوریلاگلس

گوریلا گلس ویکتوس(Victus) چیست؟

محافظ گوریلاگلس انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها گوریلاگلس ویکتوس است. نمونه‌های اولیه گوریلاگلس، فقط از باقی ماندن اثر انگشت روی صفحه جلوگیری می‌کردند. کم کم با پیشرفت در این زمینه توانستند کیفیت این محافظ را ارتقا دهند تا به عملکرد مطلوبی برسد.

یکی از بهترین نسخه‌های این لایه محافظ، گوریلاگلس ویکتوس نام دارد که انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.

گوریلاگلس ویکتوس یکی از مقاوم‌ترین لایه‌های محافظ در گوشی‌های هوشمند است. این لایه محافظ توانایی این را دارد که تا ارتفاع ۲ متری نیز از گوشی در برابر ضربه محافظت کند و دچار شکستگی نشود.

گوریلاگلس ویکتوس علاوه بر اینکه حدود ۲ برابر مقاومتش از گوریلاگلس نسل ۶ بیشتر است، صخامت کمتری نیز دارد. امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند از گوریلاگلس ویکتوس استفاده می‌کنند.

گوریلاگلس ویکتوس ۲ جدیدترین نسل از این لایه‌های محافظ است که تا ارتفاع ۳ متری نیز از گوشی در برابر شکستگی محافظت می‌کند. از این لایه محافظ در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود.

گوریلاگلس ویکتوس 2

آیا محافظ گوریلا گلس قابل تعویض است؟

یکی از سؤال‌ها و دغدغه‌های کاربران این است که آیا این محافظ گوریلاگلس قابل تعویض است یا خیر؟ به طور کلی این لایه‌ها توسط کاربر قابل تعویض نمی‌باشند. اگر گوشی شما دچار شکستگی شد و قصد تعویض لایه محافظ گوریلاگلس را داشتید، حتماً به تعمیرکار گوشی مراجعه نمایید تا این کار را برایتان انجام دهند.

اگر قصد خرید گوشی دارید حتماً به این نکته توجه کنید که گوشی مورد نظرتان از کدام نسل گوریلاگلس استفاده می‌کند. به طور کلی گوریلاگلس یک لایه محافظ است که باعث افزایش مقاومت نمایشگر در برابر آسیب‌های بیرونی(شکستگی و خط و خش) می‌شود. گوشی شما به کدام نسل از گوریلاگلس مجهز است؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید