استوار مثل کوهجاری مثل رود

چرا گوشی از حالت ایمن (Safe mode) خارج نمی‌شود؟

بعضی مواقع ممکن است شرایطی برای گوشی شما پیش بیاید و وارد حالت ایمن شوید. برای خارج شدن از حالت ایمن این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چرا گوشی از حالت ایمن (Safe mode) خارج نمی‌شود؟

بعضی از مواقع امکان دارد که گوشی شما احساس خطر کند و خود به خود وارد حالت ایمن (Safe mode) شود. این حالت می‌تواند به دلیل شناسایی بد‌افزار‌ها و یا اپلیکیشن مخرب باشد. شما برای خارج شدن از این حالت راه‌های مختلفی را می‌توانید امتحان کنید که در ادامه بررسی می‌کنیم.

حالت ایمن یا Safe mode چیست؟

همان طور که از اسمش مشخص است، شما وارد حالت ایمن گوشی می‌شوید. این حالت برای تعمیرکاران خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توانند گوشی را عیب‌یابی کنند. یکی از خوبی‌های این حالت این است که اگر گوشی شما توسط برنامه‌ای ویروسی شده باشد و نمی‌توانید آن را در حالت عادی پاک کنید، وارد حالت ایمن شوید و این کار را به راحتی انجام دهید.

در حالت ایمن شما فقط به برنامه‌هایی که به طور پیشفرض روی گوشی نصب شده‌اند دسترسی خواهید داشت. در این حالت هیچکدام از برنامه‌هایی که توسط کاربر نصب شده‌اند، قابل اجرا نمی‌باشد. همچنین در این حالت می‌توانید حافظه داخلی خود را نیز پاک‌سازی کنید.

حالت ایمن (Safe mode)

چگونه از حالت ایمن خارج شویم؟

برای خارج شدن از حالت ایمن، روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، خاموش کردن گوشی و روشن کردنش پس از چند دقیقه است. پس از روشن شدن گوشی، حالت ایمن غیرفعال می‌گردد.

خاموش و روشن کردن گوشی برای خارج شدن از حالت ایمن(Safe mode)

یکی دیگر از این روش‌ها برای خاموش کردن حالت ایمن این است که صفحه اعلانات خود را باز کنید و با کلیک بر روی گزینه "حالت امن روشن است (Safe mode is on)" آن را خاموش کنید. در این حالت گوشی راه‌اندازی مجدد می‌شود.

روشن بودن حالت ایمن

این هم راه‌های خارج شدن از حالت ایمن که در بالا گفته شد. حالا اگر با این روش‌ها باز هم در Safe mode باقی ماند چه کاری انجام دهیم؟

چرا گوشی از Safe mode خارج نمی‌شود؟

اگر با انجام مراحل بالا، باز هم از حالت ایمن خارج نشد، احتمالا گوشی شما همچنان احساس خطر می‌کند. در این شرایط سعی کنید برنامه‌هایی که اخیراً بر روی گوشی نصب کرده‌اید را به طور کامل از روی گوشی حذف کنید و مجددا گوشی را خاموش و روشن کنید تا از Safe mode خارج شوند.

اگر باز هم از حالت ایمن خارج نشد، از قسمت تنظیمات، گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید و دوباره گوشی خود را خاموش و روشن کنید تا از این حالت خارج شود.

تنظیمات بازگشت به حالت کارخانه
اگر با انجام تمامی مراحل بالا، باز هم قادر به خارج شدن از حالت ایمن نبودید، احتمالاً گوشی شما دچار مشکل جدی شده است و حتماً گوشی خود را به تعمیرکار ماهری بسپارید تا مشکلتان را حل کند. ‌امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید