استوار مثل کوهجاری مثل رود

اگر آیفون شما این 5 ویژگی را دارد باید باتری آن را تعویض کنید

باتری آیفون همانند سایر گوشی‌های هوشمند ممکن است با ایراداتی همراه شود که نشان دهنده خرابی یا نقص در عملکرد است. خالی کردن سریع شارژ، کاهش سلامت باتری و داغ شدن بیش از حد می‌تواند از گواهی برای تعویض کردن باتری باشد.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اگر آیفون شما این 5 ویژگی را دارد باید باتری آن را تعویض کنید

علائمی وجود دارند که شما را برای زمان تعویض باتری گوشی آیفون راهنمایی می‌کنند. تعدادی از این علائم در کارکردهای سیستم عامل iOS ظاهر می‌شوند و تعدادی دیگر بروز ظاهری دارند. در ادامه با مهم‌ترین علائم زمان تعویض آشنا می‌شویم. با من همراه باشید.

1. کاهش زمان نگهداری شارژ نسبت به قبل

بسیار شنیده‌ایم که اطرافیان گله می‌کنند گوشی‌ای که پیش از این یک روز تمام شارژ خود را حفظ می‌کرده است؛ حال به سختی تا زمان ناهار و میانه‌ی روز می‌تواند شارژ را نگه دارد. اکثر ما زمانی که با این مشکل روبه‌رو می‌شویم؛ قسمت نرم‌افزار گوشی را مقصر می‌دانیم. البته که تا حدودی حق داریم و اول از همه باید راهکارهای کاهش مصرف باتری و مشکلات نرم‌افزاری را بررسی کنیم.

کاهش زمان نگهداری شارژ

البته که باتری‌های گوشی‌های لیتیوم_یون هستند و به واسطه‌ی ترکیبات شیمیایی که در آنها استفاده شده است انرژی را منتقل می‌کنند. به مرور زمان و بر اثر استفاده این ترکیبات شیمیایی کارکرد خود را از دست می‌دهند و گوشی شما دیگر قادر نخواهد بود شارژ خود را حفظ کند و عملکرد بالایی ارائه دهد.

2. سلامت باتری شما کمتر از 80% باشد

یکی از مزایای متعدد گوشی‌های آیفون ارتباط باللای سخت‌افزار و نرم‌افزار است. به این علت که هر دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار تولید خود شرکت اپل هستند؛ سیستم عامل گوشی‌های آیفون، iOS ارتباط بالایی با سخت‌افزار دارند به شکلی که هیچ زمان اندروید یا سیستم عامل‌های دیگر نمی‌توانند با سخت‌افزار ارتباط بگیرند. این ارتباط بالا امکان مدیریت و کنترل کارکرد و سلامت باتری را برای شما فراهم می‌کند.

سلامت باتری آیفون

بنابراین شما می‌توانید سلامت باتری گوشی خود را از طریق برنامه‌ی تنظیمات گوشی چک کنید و ببینید آیا زمان تعویض باتری رسیده است یا خیر. وارد تنظیمات شوید، قسمت باتری و بعد از آن قسمت سلامت باتری و شارژ را باز کنید. در این قسمت حداکثر ظرفیت باتری را چک کنید اگر زیر 80% باشد؛ به احتمال خیلی زیاد باتری شما نیاز به تعویض دارد.

در واقع زمانی که وارد این صفحه می‌شوید اگر این عدد زیر 80% باشد؛ گوشی به شما هشدار می‌دهد و از شما می‌خواهد گوشی را به دست یک متخصص برسانید. شرکت‌های گارانتی کننده هم تعویض باتری را در صورتی انجام می‌دهند که این عدد زیر 80% باشد.

3. داغ شدن‌های مکرر گوشی

البته که داغ شدن گوشی علت‌های مختلفی داشته باشد مانند سری آخر آیفون که به علت مشکلات نرم‌افزاری دچار این مشکل می‌شود اما اگر همه‌ی موارد دیگر را چک کردید و از سلامت نرم‌افزاری گوشی مطمئن شدید تعویض باتری می‌تواند آخرین راهکار شما باشد. بالا رفتن سن باتری باعث می‌شود که ترکیبات شیمیایی به کار رفته از حالت مایع دور شوند و آیفون برای انتقال انرژی به عملکرد بالاتری نیاز داشته باشد و همین باعث بالا رفتن دمای گوشی شود.

البته که تنها عمر بالای باتری باعث این مشکل نمی‌شود بلکه باتری آسیب دیده از طریق رطوبت و دیگر مشکلات هم می‌تواند دچار چنین وضعیتی شود. بنابراین اگر گوشی‌ آیفون شما در زمان استفاده‌های روزانه داغ می‌کند؛ مشکلات باتری را به عنوان مشکلات احتمالی باتری مدنظر قرار دهید.

4. خاموش شدن‌های غیرمنتظره

اگر دارید از گوشی آیفون شارژ شده‌ی خود استفاده می‌کنید و ناگهان خاموش می‌شود باید به فکر تعویض باتری گوشی خود باشید. این خاموش شدن‌های ناگهانی عموما با اعلانی همراه است که می‌گوید گوشی شما دیگر توان اجرای بالای خود را ندارد.

خاموش شدن در صورت کامل بودن شارژ

در واقع اگر وارد همان صفحه‌ی تنظیمات شوید که پیش از این گفتیم با این اعلان روبه‌رو می‌شوید که " قدرت اجرایی گوشی کاهش یافته است و ممکن است در  زمان مدیریت و استفاده از برنامه‌ها دچار مشکل شوید".

5. باد کردن باتری

تمام تغییراتی که تا به حال گفتیم در زمان کار با گوشی و در عملکرد گوشی قابل مشاهده است اما باد کردن باتری گوشی یک تغییر فیزیکی است که هشدار تعویض موبایل محسوب می‌شود. در ارتباط با این مورد دیگر هیچ اما و اگری وجود ندارد و اگر اتفاق بیافتد در اولین فرصت باید باتری گوشی خود را عوض کنید.

باتری باد کرده‌ی آیفون

مانند تمام دستگاه‌های قابل شارژ، باتری گوشی‌های همراه بیشتر از دیگر قسمت‌ها امکان تعویض دارند. در واقع باتری‌ها معجونی از ترکیبات شیمیایی هستند و به همین علت بر اثر گذشت زمان، استفاده شدن، دما و دیگر عوامل محیطی کارکرد خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض دارند. باتری گوشی‌های آیفون هم از این قاعده مستثنی نیستند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید