استوار مثل کوهجاری مثل رود

7 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

اگر باتری گوشی شیائومی شما نیز زود به زود خالی می‌شود و باید در طول روز بیش از حد معمول، آن را به شارژ بزنید، حتما این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که در مصرف زیاد باتری، اثر می‌گذارند.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۲۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
7 علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

کمپانی شیائومی گوشی‌هایی با ارزش خرید بالا تولید می‌کند اما در این بین، گاهی مشاهده شده که این گوشی‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند. یکی از این مشکلات، زود خالی شدن باتری است که کاربران را بسیار نگران کرده و به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های آن‌ها تبدیل شده است.

در ادامه قصد داریم برخی از عوامل زود خالی شدن باتری گوشی‌های شیائومی و همچنین راهکار جلوگیری از آن‌ها را بیان کنیم.

چرا شارژ باتری گوشی شیائومی زود خالی می‌شود؟

این سوالی است که ذهن خیلی از شماها را به خودش درگیر کرده است. باتری‌های لیتیوم-یونی که در اکثر گوشی‌های شیائومی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از سیکل و قاعده خاصی پیروی می‌کنند.

این باتری‌ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن‌ها بین 500 تا 1000 دفعه شارژ شدن، ظرفیت اصلی را حفظ می‌کنند و برخی از آن‌ها، بعد از گذشت 3 الی 5 سال هنوز هم ظرفیت اصلی و اولیه خود را از دست نمی‌دهند و دچار مشکل نخواهند شد.

با این حال، برخی از گوشی‌ها دچار مشکل زود خالی شدن باتری می‌شوند که در ادامه با برخی از این عوامل رو به رو خواهیم شد.

شارژ کردن گوشی

1. روشن بودن بلا استفاده قابلیت‌های ارتباطی گوشی

یکی از دلایلی که می‌تواند در زود خالی شدن باتری گوشی نقش داشته باشد، روشن بودن قابلیت‌هایی از جمله بلوتوث، وای‌فای، لوکیشن (مکان)، داده‌های تلفن همراه و هات اسپات (نقطه اتصال) گوشی است. این موارد همیشه در پس زمینه گوشی شما در حال فعالیت هستند و این موضوع باعث مصرف بیش از حد باتری گوشیتان خواهد شد. سعی کنید در صورتی که به آن‌ها نیاز ندارید، آن‌ها را خاموش نگه دارید.

2. آپدیت نبودن رابط کاربری و اپلیکیشن‌های موجود در گوشی

یکی دیگر از دلایل موثر در مصرف زیاد باتری، بروز نبودن گوشی است. بعضی مواقع، به دلیل تداخل بین بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی، باتری دچار مشکل می‌شود. در این صورت، کمپانی شیائومی سعی کرده تا با آپدیت‌هایی که ارائه می‌دهد، سیستم عامل خود را بروز نگه دارد و در ارتباط با بخش سخت افزاری، دچار مشکل نشود. همچنین برخی اپلیکیشن‌ها دچار اختلالاتی در زیرساخت خود می‌گردند که با بروز نگه داشتن آن‌ها، می‌توانید خود را از این مشکل دور نگه دارید. پس سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خود و همینطور برنامه‌هایتان را آپدیت کنید.

3. بهینه نبودن صفحه نمایش

روشنایی بیش از حد صفحه نمایش گوشی، هم باعث آسیب به چشم‌هایتان می‌گردد و هم باعث مصرف بیش از حد باتری گوشی می‌شود. سعی کنید تنظیمات مربوط به نور صفحه را در حالت اتوماتیک قرار دهید تا نور صفحه نمایش گوشیتان با نور محیط، به طور خودکار تطبیق یابد. همچنین نرخ نوسازی 120 هرتز باعث پویایی و در نتیجه مصرف بیشتر باتری گوشی می‌شود. سعی کنید در زمانی که به پویایی و روان بودن زیادی احتیاج ندارید، نرخ نوسازی را روی 60 هرتز یا پایین‌ترین حالت ممکن قرار دهید.

زود خالی شدن باتری

4. استفاده از برنامه‌های پرمصرف و باز بودن آن‌ها در پس زمینه

برخی از برنامه‌ها، مصرف باتری زیادی دارند و به طور مداوم در پس زمینه گوشی فعالیت می‌کنند. برنامه‌هایی مثل پیام‌رسان‌ها، به دلیل اینکه بتوانند در لحظه، پیامی که برای شما ارسال می‌گردد را به شما نشان دهند، به طور مداوم در پس زمینه گوشی فعالیت دارند. شما با مراجعه به بخش باتری در تنظیمات گوشی، می‌توانید این برنامه‌ها را مشاهده کنید و دسترسی آن‌ها را نیز محدود سازید. همچنین وقتی از برنامه‌ای خارج می‌شوید، با زدن گزینه برنامه‌های اخیر در پایین صفحه و سپس با زدن گزینه ضربدر، می‌توانید این برنامه را به طور کامل ببندید و در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

5. بازکردن قفل گوشی با قابلیت تشخیص چهره

شما هنگامی که برای باز کردن قفل گوشی خود از قابلیت تشخیص چهره استفاده می‌کنید، به طور مداوم باید دوربین سلفی شما در حال کار کردن باشد. استفاده بیش از حد از دوربین گوشی می‌تواند باعث مصرف بیش از اندازه باتری شود و با توجه به این موضوع، استفاده از قابلیت بازکردن قفل گوشی با تشخیص چهره، می‌تواند یکی از عوامل افزایش مصرف باتری در این گوشی‌ها باشد. شما می‌توانید به عنوان جایگزین، از قابلیت بازکردن قفل با حسگر اثر انگشت استفاده کنید.

6. عدم استفاده از شارژر اصلی

یکی دیگر از اصلی‌ترین عوامل خرابی باتری در گوشی‌های هوشمند، استفاده از شارژر‌های نامناسب به منظور شارژ کردن گوشی است. هر گوشی، از ظرفیت آمپر و ولتاژ مشخصی پیروی می‌کند و از طرف کمپانی، شارژر مخصوص با آن باتری، درون جعبه قرار داده شده است. تا جایی که امکان دارد از شارژر قرار داده شده در جعبه استفاده کنید. اگر شارژرتان خراب شد، سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر نسبت به خرید آداپتور اصلی اقدام نمایید.

7. کالیبره نبودن باتری

در برخی موارد، به دلیل مشکلات نرم‌افزاری، امکان دارد که باتری از حالت کالیبره خارج شود. شما برای بازگرداندن باتری به حالت کالیبره، باید چند کار را انجام دهید.

  1. آنقدر با گوشی خود کار کنید که شارژش تمام شود و خاموش شود.
  2. سپس گوشی خود را که خاموش شده است، بدون روشن کردن به شارژ متصل نمایید.
  3. حالا صبر کنید تا باتری گوشیتان به طور کامل پر شود و به 100 درصد برسد.
  4. سپس آن را از شارژ جدا نمایید و گوشی خود را روشن کنید.

حالا باتری گوشی شما کالیبره شده و بازدهی بهتری دارد. به منظور بهبود اثر بخشی در این موضوع، این کار را دوبار انجام دهید.

زود خالی شدن باتری

همچنین شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری *#*#۶۴۸۵#*#* از سلامت باتری گوشی شیائومی خود آگاه شوید. اگر تمامی مراحل بالا را انجام دادید و هیچ بهبودی در عملکرد باتری گوشی مشاهده نکردید، گوشی خود را به تعمیرکاران ماهر و مراکز تعمیر معتبر بسپارید تا اگر گوشی نیاز به تعویض باتری دارد، باتری اصلی را برای شما جایگزین باتری آسیب دیده کنند. تجربیات خود را در این باره، با ما در میان بگذارید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید