استوار مثل کوهجاری مثل رود

فناوری GaN در شارژرهای شرکت شیائومی چیست و چه مزیت‌هایی دارند؟

شارژر‌هایی که کمپانی شیائومی در جعبه گوشی‌های جدیدش استفاده می‌کند، از نوع GaN (گالیوم نیترید) هستند. این شارژر‌ها از ارزش خرید بالایی برخوردارند و کیفیت فوق العاده‌ای دارند.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
فناوری GaN در شارژرهای شرکت شیائومی چیست و چه مزیت‌هایی دارند؟

در دوره‌ای که دیگر هیچکدام از برندهای مطرح دنیا در زمینه ساخت موبایل، درون جعبه شارژر قرار نمی‌دهند، خوشبختانه شرکت شیائومی از این رویه پیروی نکرده و برای مشتریانش ارزش زیادی قائل است.

کمپانی شیائومی از شارژر‌های بی‌کیفیت استفده نمی‌کند و سعی کرده است که بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه دهد. از این رو، درون جعبه گوشی‌های خود از شارژر‌هایی با بهرمندی از قابلیت GaN استفاده می‌کند؟ حالا شاید برای شما سوال باشد که اصلا شارژر GaN چیست و چه مزایایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

شارژر GaN شیائومی

فناوری GaN چیست و چه مزایایی دارد؟

اصلا مفهوم GaN یعنی چه؟ فناوری GaN از ترکیب دو ماده Ga (گالیوم) و N (نیتروژن) به دست می‌آید که به گالیوم نیترید معروف است. این فناوری، یک ترکیب شیمیایی نیمه رسانا است. این فناوری پهنای باند بیشتری را نسبت به شارژر‌های قدیمی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در فناوری گالیوم نیترید، سوئیچ کردن بین سیگنال‌های الکتریکی، عملکرد سریع‌تر و بهتری دارد.

اغلب شارژر‌های بازار از نوع سیلیکون هستند و در بخش شارژ سریع دچار مشکل می‌شوند. شارژر‌های GaN(گالیوم نیترید) علاوه بر وزن و حجم کمتری که دارند، گرمای کمتری نیز تولید می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند عملکرد بهتری را از خود بر جای بگذارند.

این شارژر‌ها کیفیت بالاتری نسبت به شارژر هاس سیلیکونی دارند و توان خروجی بیشتری دارند. اغلب گوشی‌های شیائومی که از قابلیت شارژ شدن با توان بالا برخوردار هستند، از این نوع شارژر استفاده می‌کنند.

شارژرهای GaNاین تکنولوژی برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد. پس از استقبال بی‌نظیری که از این شارژر‌ها شد، کمپانی‌های سازنده لوازم جانبی تصمیم گرفتند تا از فناوری در ساخت شارژر‌ها استفاده کنند. کم کم باید شاهد کنار رفتن شارژر‌های سیلیکونی باشیم و شارژر‌های GaN را جایگزین آن‌ها بدانیم. تا حالا تجربه استفاده از شارژر‌های GaN را داشته اید؟ از عملکرد این شارژر راضی بوده‌اید یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید