mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
menu-polvar-icon
محصولات
مقایسه پیشرفته
خدمات
پیشنهادات
پلوار مگ
راهنمای مشتریان
راهنمای خرید
ارتباط با ما

ورود

شما با ورود یا ثبت نام در پلوار قوانین و شرایط استفاده از سایت پلوار،
همچنین قوانین حریم خصوصی را می‌پذیرید

جستجو

جستجوی هوشمند شما را سریع تر و دقیق تر به مقصد می رساند

جستجوی هوشمند

بازار محبوب و پر رونق این مدل از گوشی در این سال‌ها باعث شده است که شرکت‌های مختلف برای تولید گوشی با طراحی تاشو در حالت افقی و عمودی و ورود به این بازار تلاش خود را بکنند. در این نوشته با بهترین نمونه‌ها از این طراحی آشنا می‌شویم.

تلفن‌های هوشمند تاشو، نسل جدید تلفن‌های همراه در سال‌های اخیر هستند که بازار گسترده‌ای را برای خود مهیا کرده‌اند. تلفن‌های همراهی با طراحی تاشوی سال‎های گذشته منتها این بار به صورت هوشمند و تماما لمسی هستند.

بازار محبوب و پر رونق این مدل از گوشی در این سال‌ها باعث شده است که شرکت‌های مختلف برای تولید گوشی با طراحی تاشو در حالت افقی و عمودی و ورود به این بازار تلاش خود را بکنند. در این نوشته با بهترین نمونه‌ها از این طراحی آشنا می‌شویم.

1. گوشی Google pixel fold

اولین و آخرین تلفن همراه تاشویی است که از این شرکت عظیم وارد بازار تلفن‌های همراه شده است. Pixel Fold در دسته‌بندی تلفن‌های همراه تاشوی افقی قرار می‌گیرد؛ به شکلی که صفحه‌ی اول به اندازه 5.8 اینچ، صفحه نمایش اصلی به ابعاد 7.6 اینچ را پوشش می‌دهد و کیفیت تصویر در هر دو به یک اندازه است.

این تلفن همراه به واسطه‌ی طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد امکان استفاده از دو برنامه به صورت همزمان در دو صفحه و انجام بازی‌های سنگین را برای کاربران فراهم می‌کند. در قسمت سخت‌افزاری این تلفن همراه هم، گوگل از تراشه‌ها و قطعات خود استفاده کرده است.

در پشت این گوشی سه دوربین وجود دارد؛ یک دوربین 48 مگا پیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک لنز 10 مگا پیکسلی اولتراواید (Ultra Wide) و یک لنز 10 مگا پیکسلی تله فوتو (tele photo) برای تصویربرداری از سوژه‌های دور. یک دوربین 8 مگا پیکسلی در صفحه نمایش اصلی برای عکس‌های سلفی و یک دوربین 9.5 مگا پیکسلی در صفحه‌ی کاور که در حالت تا شده به شما در گرفتن عکس‌های سلفی کمک می‌کند. داشتن استاندارد IPX8 هم یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی محسوب می‌شود.

2. گوشی Z Fold 4

گوشی Z Fold 4

Z Fold 4 یکی از بهترین مدل‌های این سبک از گوشی در بازار این روزها است. با اینکه Z Fold  5 وارد بازار شده است اما بازهم می‌توانیم Z Fold 4 را به عنوان یکی از بهترین‌ انتخاب‌های بازار کنونی  معرفی کنیم. در کاور از صفحه نمایش 6.2 اینچ و در حالت تمام صفحه از صفحه نمایش 7.6 اینچ استفاده شده است.

از مدل قبلی خود کوتاه‌تر و پهن تر است و همین باعث خوش‌دستی بیشتر آن شده است. این تلفن همراه علاوه بر این خوش‌دستی، از پردازنده‌ی نسل اول اسنپ دراگون 8 استفاده می‌کند و در حافظه‌های 256 و 512 گیگابایتی و حتی 1 ترابایتی با رم 12 گیگابایتی در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.

دوربین این گوشی قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فردی دارد که این گوشی را به S22 plus نزدیک می‌کند. اگرچه که این گوشی نمی‌تواند عکس‌هایی به خوبی و با کیفیتی S23 Ultra بگیرد اما قابلیت‌های بیشتری را با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتوی 10مگا پیکسلی برای تصویربرداری از سوژه‌های دور برای کاربر فراهم می‌کند.

دو دوربین 10 و 4 مگاپیکسلی هم در صفحه نمایش‌های این گوشی برای عکسبرداری به صورت سلفی وجود دارد. Z Fold 4 از مدل قبلی خود، باتری 4400 میلی آمپر ساعت که قابلیت شارژ سریع با سیم دارد و همچنین IPX8، مقاومت در مقابل آب، حفظ کرده است.

3. گوشی Honor Magic VS

Honor Magic VS

Honor Magic VS تلفن همراهی است که در ابتدای ورود خود به بازار انگلستان و ارائه‌ی کیفیت و امکانات یکسان با Z Fold 4 منتها با قیمتی کمتر، به خوبی توانست کاربران فعال دنیای دیجیتال را طرفدار خود سازد. در انگلستان با 250 یورو ارزان‌تر در دسترس متقاضیان بازار تلفن همراه قرار گرفت.

صفحه نمایش کاور این تلفن همراه 6.45 اینچ و صفحه نمایش اصلی 7.9 اینچ است. صفحه نمایش کاور از Z Fold 4 بزرگ‌تر است؛ بنابراین، در حالت تا شده بیشتر مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد زیرا به فضای بیشتری برای کار کردن با برنامه‌های مختلف گوشی دسترسی دارد.

این تلفن همراه با استفاده از نسل اول پردازنده‌ی اسنپ دراگون 8 تولید شده است و با حافظه‌ی 512 گیگا بایتی و رم 12 گیگا بایت در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. سیستم تصویربرداری با سه لنز در کیفیت‌های 54 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی، 50 مگا پیکسلی اولترا واید و 8 مگا پیکسلی برای سوژه‌های دور، در پشت این تلفن همراه و یک لنز 16 مگا پیکسلی به عنوان دوربین جلو برای تصویربرداری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

در زمینه باتری هم از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت و قابلیت شارژ سریع با سیم و بی سیم استفاده می‌کند. یکی از مهم‌ترین کمبودهای این گوشی در نظر کاربران، ضد آب نبودن و نداشتن IPX8 است.

4. گوشی Galaxy Z Fold 5

z fold 5

از زمان رونمایی این گوشی امکان ثبت پیش خرید آن وجود داشت و در تاریخ 20 مرداد هم به صورت رسمی وارد بازار تلفن همراه شد. در این تلفن همراه از نسل دوم همان پردازنده‌ی مدل قبلی یعنی اسنپ دراگون 8 استفاده شده است و در سه حافظه‌ی 256 گیگا بایت، 512 گیگا بایت  و 1 ترا بایت به فروش می‌رسد.

در این گوشی از صفحه‌ نمایش‌هایی با همان ابعاد قبلی اما نازک‌تر استفاده شده است و همین باعث سبکی بیشتر این گوشی در حدود 11 گرم شده است.

Z Fold 5 با داشتن سه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی برای تصویربرداری از سوژه‌های دور در پشت و دو لنز 10 و 4 مگاپیکسلی در صفحه اصلی استفاده کرده است. البته که در این سری جدید سامسونگ وعده‌ی تصویربرداری با کیفیت‌ بهتر در شب و نور کم را داده است.

در زمینه‌ی باتری هم تفاوتی با مدل قبلی خود ندارد منتها به واسطه‌ی استفاده از نسل دوم پردازنده‌ی اسنپ دراگون وعده‌ی مصرف کمتر باتری حتی در صورت استفاده از برنامه‌های سنگین را می‌دهد. IPX8 هم مانند خیلی دیگر از ویژگی‌ها از مدل قبلی به این سری جدید به ارث رسیده است.

مقایسه‌ Z Fold 5 با Z Fold 4

در معرفی Z Fold 5 به صورت ضمنی این گوشی را با مدل قبلی خود یعنی Z Fold 4 مقایسه کردیم؛ در این قسمت می‌خواهیم شباهت‌ها و تفاوت‌های این گوشی را با تولیدات شرکت‌های دیگر مقایسه کنیم.

  • در زمینه‌ی صفحه نمایش اگر با Pixel مقایسه شود در کاور صفحه نمایشی بزرگتر و در حالت تمام صفحه، صفحه نمایش یکسانی دارد اما در مقایسه با Magic VS هر دو صفحه نمایش کوچک‌تر هستند.
  • در زمینه حافظه، Z Fold 5 با سه حافظه‌ی 256، 512 و 1 ترا بایت وارد بازار می‌شود اما Pixel با دو حافظه‌ی 256 و 512 وارد بازار می‌شود و Magic VS تنها با حافظه‌ی داخلی 512 گیگا بایت وارد بازار می‌شود.
  • در زمینه‌ی تصویربرداری، سخت‌افزارهای استفاده شده در آنها، اختلاف‌های 2 یا 3 مگاپیکسلی با یکدیگر دارند و شاید تنها بتوان گفت که Magic VS برای تصویربرداری سلفی بهتر عمل می‌کند و اینکه سامسونگ وعده‌ی تصویربرداری بهتر Z Fold 5 در نور کم را داده است .
  • در زمینه‌ی باتری هم 400 میلی آمپر ساعت از Pixel و 600 میلی آمپر ساعت از Magic VS ضعیف‌تر است؛ البته ممکن است به واسطه‌ی استفاده از نسل دوم پردازنده‌ی اسنپ دراگون، این گوشی عملکرد بهتری داشته باشد.
  • Ipx8 که یک استاندارد جهانی برای نمایش ضد آب بودن تلفن‌های همراه است برای کاربران امروز دنیای دیجیتال می‌تواند یک معیار مهم باشد. در این مورد Z Fold 5 و Pixel برابر هستند اما Mzgic VS در رقابت بر سر این موضوع عقب می‌ماند.

5. سامسونگ Galaxy Z Flip 4

Galaxy Z Flip 4

زمانی که صحبت از گوشی‌های تاشوی هوشمند عمودی می‌شود Z Flip 4 انتخاب اول کاربران در بازار امروز است. دلیل اصلی تبدیل شدن این گوشی به انتخاب اول کاربران در بازار این روزها، پشتیبانی سخت افزاری و نرم‌افزاری آن است و البته ید طولایی که شرکت تولید کننده‌ی این گوشی در تولید و ارائه انواع گوشی‌های مختلف دارد.

علاوه بر زیبایی‌های ظاهری که این گوشی دارد ویژگی‌هایی مانند حافظه و تصویربرداری خوب، آن را در میان کاربران به محبوبیت بیشتری رسانده است. این گوشی از حافظه‌ی داخلی 512/256/128 پشتیبانی می‌کند به همراه رم 8 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

Z Flip 4 از سه دوربین با لنزهای 12 مگا پیکسل اصلی، 12 مگا پیکسل اولترا واید و یک لنز 10 مگا پیکسلی برای عکس‌های سلفی استفاده می‌کند. همچنین در این گوشی از یک باتری 3700 میلی آمپر ساعت استفاده شده است که امکان شارژ سریع چه با سیم چه بی سیم و همچنین شارژ معکوس را برای شما فراهم می‌کند.

سامسونگ در ساخت این گوشی هم استاندارد IPX8 را رعایت کرده است.

6. گوشی +Motorola Razr

گوشی +Motorola Razr

Motorola Razr+ آخرین تلفن همراه تاشوی تولیده شده در شرکت موتورلا است که بسیار شدید با Z Flip 4 در رقابت است و در بسیاری از موارد توانسته است برتری خود را به عزیزکرده‌ی سامسونگ اثبات کند. این گوشی با صفحه نمایش اصلی 6.9 اینچ و صفحه نمایش کاور به ابعاد 3.6 اینچ وارد بازار شده است.

صفحه نمایشی که برای کاور این گوشی به کار رفته است بزرگترین صفحه نمایش دیده شده در گوشی‌های تاشوی عمودی است که امکان کنترل و دسترسی به تمام برنامه‌ها را به کاربر می‌دهد و مانند سامسونگ دسترسی کاربر را محدود به یکسری برنامه‌های خاص نمی‌کند.

از لحاظ سخت افزاری این گوشی از پردازنده‌ی اسنپ دراگون 8 نسل اول، رم 8 گیگا بایت و حافظه داخلی 256 استفاده می‌کند. برای تصویربرداری هم این گوشی دو لنز 12 مگا پیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک لنز 13 مگا پیکسلی اولترا واید در پشت و در صفحه نمایش اصلی یک لنز 32 مگا پیکسلی برای عکس‌های سلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بنابراین از لحاظ سخت افزاری در تصویربرداری Razr+ از Z Flip 4 قوی‌تر است و مطابق با نظر کاربران این گوشی از لحاظ نرم‌افزاری هم تقویت شده است و عکس‌هایی با کیفیتی بهتر از کیفیت ذکر شده‌ی سخت‌افزاری ارائه می‌دهد. برای حفظ انرژی هم یک باتری 3800 میلی آمپر ساعت که از Z Flip 4، 100 میلی آمپر بیشتر است با قابلیت شارژ سریع در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یک ویژگی برتر دیگر این گوشی نسبت به Z Flip 4 داشتن IP52 است که نشان می‌دهد این گوشی در مقابل پاشش آب مقاوم است و گرد و غبار مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کند.

7. گوشی Galaxy Z Flip 5

Galaxy Z Flip 5

یکی دیگر از محصولات تاشوی سامسونگ در سال 2023، Z Flip 5 است که در تاریخ 20 مرداد هم به صورت رسمی وارد بازارهای تلفن همراه شده. سامسونگ برای تولید این گوشی از پردازنده‌ی نسل دوم اسنپ دراگون، قاب آلومینیومی و حسگر اثر انگشت در سمت راست صفحه استفاده کرده است.

پس از مدت‌ها انتقاد کاربران به سامسونگ در جهت عدم ایجاد تغییر ظاهری ملموس در محصولات تاشوی خود، بالاخره در Z Flip 5 شاهد یک تغییر محسوس بودیم. در کاور از صفحه نمایش 3.4 اینچی استفاده شده است که یک محیط بزرگتر نسبت به مدل قبلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از این صفحه نمایشی که در کاور وجود دارد شما می‌توانید برای کنترل یکسری برنامه‌های خاص استفاده کنید.

 در پشت این گوشی از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در دو حالت واید و اولترا واید استفاده شده است و در حالت تمام صفحه یک لنز 10 مگا پیکسلی برای تصویربرداری در حالت سلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته که کیفیت عکس‌های این گوشی به واسطه‌ی استفاده از نرم‌افزارها بهتر از سخت‌افزارهای استفاده شده است.

از همان باتری مدل قبلی با توان 3700 میلی آمپر ساعت در تولید این گوشی استفاده شده است اما به واسطه‌ی پردازنده‌ی قوی‌تری که استفاده شده است بیشتر شارژ را حفظ می‌کند. البته که سامسونگ در ساخت این گوشی IPX8 را رعایت کرده است و جای نگرانی برای طرفداران این گوشی نذاشته است.  

مقایسه Z Flip 5 با Motorola Razr+

  • در Z Flip 5 از نسل دوم همان پردازنده‌ی استفاده شده در Motorola Razr+ استفاده شده است و این باعث پردازش بهتر و سریع‌تر اطلاعات و مصرف کمتر باتری می‌شود.
  • در زمینه‌ی صفحه‌ی نمایش چه در حالت تا شده و چه در حالت تمام صفحه Z Flip 5 صفحه نمایشی به مراتب کوچک‌تر از Motorola Razr+ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته که تفاوت اصلی این دو گوشی در ارتباط با صفحه‌ی نمایش در این است که صفحه نمایش کاور Motorola یک دسترسی نامحدود به تمامی برنامه‌ها به شما می‌دهد اما در Z Flip 5 این دسترسی محدود است.
  • Razr+ تنها با حافظه داخلی 256 گیگ به بازار عرضه می‌شود اما شما می‌توانید Z Flip 5 را با دو حافظه‌ی داخلی 256 و 512 گیگ بعد از بیستم مرداد ماه در بازارهای تلفن همراه پیدا کنید.
  • در Razr+ از باتری با توان 100 میلی آمپر ساعت بیشتر استفاده شده است اما به واسطه‌ی استفاده از پردازنده‌ی قوی‌تر در Z Flip 5 توان حفظ باتری و پردازش هر دو به یک اندازه است.
  • در زمینه‌ی تصویربرداری می‌توان گفت که Razr+ قوی‌تر و بهتر از Z Flip 5 عمل می‌کند زیرا لنز اولترا واید آن یک مگاپیکسل قوی‌تر است و برای تصویربرداری در حالت سلفی هم یک لنز 32 مگا پیکسلی تقویت شده با نرم‌افزارها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
  • در ارتباط با مقاومت گوشی در برابر عوامل خارجی باید به این توجه کنیم که Z Flip 5 استاندارد IPX8 را رعایت کرده است اما Razr+ تنها استاندارد Ip52 را دارد و در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است.

در این نوشته با بهترین گوشی‌های تاشوی حال حاضر جهان آشنا شدیم و یک مقایسه مختصری بین مدل‌های مشابه انجام دادیم. اگر قصد خرید گوشی تاشو دارید، خواندن این مقاله می‌تواند در انتخاب بهتر شما را راهنمایی کند و اطلاعات خوبی در ارتباط با گوشی‌های تاشو روز دنیا در اختیار شما قرار می‌دهد.


نویسنده: رویا وکیلی
اشتراک‌گذاری
هنوز نظری برای این مطلب درج نشده است

وارد شوید

برای ارسال نظر ، باید به پلوار وارد شوید.
کارکتر 9

پربازدیدترین‌ها

چگونه هات اسپات آیفون را فعال کنیم؟ (آموزش تصویری)
چگونه کیفیت دوربین گوشی شیائومی را بالا ببریم؟ (تنظیمات استاندارد)
بازگشت به بالا

خدمات منحصربه فرد پلوار!

روند بازگشت آسان
ارسال کالا زیر 48 ساعت
خرید امن
تحویل و مرجوعی درب تا درب
پشتیبانی بی حد و مرز

فروشگاه اینترنتی پُلوار (polvar.com) در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی فعالیت می کند. این فروشگاه اینترنتی محصولات برندهای معتبری همچون شیائومی، سامسونگ، اپل، نوکیا و ... را ارائه می دهد. برای خرید این محصولات باید اطلاعات خود در حساب کاربری وارد کرده و شماره موبایل خود را تایید کنید.

استفاده کلیه ی مطالب فروشگاه اینترنتی

پلوار

فقط با ذکر منبع، بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت

ابتکار ارتباط پارسیان

می‌باشد

0 مورد در لیست مقایسه

اعمال مقایسه