استوار مثل کوهجاری مثل رود

دلیل اختلاف قیمت سری A و S سامسونگ چیست؟ 

دلایل تفاوت قیمت سری A و S در تفاوت‌های طراحی، دوربین، سخت افزار، سرعت پردازش اطلاعات و ... خلاصه می‌شود.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
دلیل اختلاف قیمت سری A و S سامسونگ چیست؟ 

محصولات شرکت سامسونگ هرسال در یک دسته‌بندی‌های خاص با ویژگی‌های متفاوت وارد بازار جهانی می‌شوند. در این نوشته می‌خواهیم با تفاوت‌ها و شباهت‌های سری A و S آشنا شویم.

اصلی‌ترین علت تفاوت قیمت؛ رده بندی تولید شرکت سامسونگ

اصلی‌ترین و بارزترین تفاوت میان دو سری A و S تفاوت قیمت در بازار است. اما چرا؟ علاوه بر کیفیت بالا در تجهیزات و فناوری‌های دیجیتال؛ گوشی‌های سری S در دسته‌بندی گوشی‌های پرچمدار سامسونگ قرار می‌گیرند، بنابراین قیمت بالاتری دارند.

شرکت‌ها و برندهای مختلف تلفن همراه در واقع از طریق گوشی‌های پرچمدار با یکدیگر رقابت می‌کنند و مزیت‌های رقابتی و ویژگی‌های اصلی برند خود را از طریق گوشی‌های پرچمدار در دیدرس رقبای خود قرار می‌دهند. بنابراین گوشی‌های کیفیت بالا با ویژگی‌های خاص در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند و به همین جهت با قیمت‌های بالا به بازار عرضه می‌شوند.

طراحی و ساخت؛ گلس مقاوم و بدنه‌ آلومینیومی دو عضو ثابت گوشی‌های سری S

سامسونگ برای ساخت محصولات پرچمدار خود از با کیفیت‌ترین مواد استفاده می‌کند و یکی از قسمت‌هایی که کیفیت را برای ما ملموس می‌کند صفحه نمایش با گلس مقاوم و با کیفیت و بدنه‌ی آلمینیومی مقاوم در مقابل ضربه است. البته که سامسونگ در ساخت بعضی از مدل‌های سری A این اختلاف کیفیت و مقاومت رو به کمترین حد ممکن می‌رساند؛ مانند کاری که در ساخت A54 انجام داده است.

یکی دیگر از اختلافات ساخت و طراحی S و A، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار در یک واحد زمانی خاص است.  

Galaxy S series

بیشتر بخوانید: گلکسی A54 سامسونگ بهتر است یا گلکسی S23 FE؟

دوربین؛ توانایی گوشی‌های سری S در حد دوربین‌های حرفه‌ای 

اختلاف کیفیت تصاویر دوربین‌های سری A و S یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو سری تلفن همراه است. تلفن‌های همراه سری S همیشه بهترین کیفیت تصویربرداری و قوی‌ترین فناوری‌های دیجیتال سامسونگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از دوربین گوشی‌های سری S سامسونگ شما به فناوری‌هایی مثل عکسبرداری با رزولوشن بالا، امکان زوم بالا با حفظ کیفیت، تصویربرداری‌های واید و حفظ کیفیت تصویر در نور طبیعی دسترسی دارید. در آخرین مدل از سری S یعنی S23 ultra تمام این تجهیزات و امکانات در بالاترین حد ممکن در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

به صورت کلی در گوشی‌های سری A دوربین‌هایی با امکانات یک نسل عقب‌تر از امکانات سری S در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به عنوان مثال کیفیت دوربین‌های سری A با زوم تحت تاثیر قرار می‌گیرند و افت می‌کنند. البته که در سال اخیر سامسونگ در امکانات دوربین‌های سری A هم تغییراتی ایجاد کرده است و امکان دسترسی به یکسری از امکانات گوشی‌های پرچمدار را برای کاربران فراهم کرده است.

کیفیت تصویربرداری و ظرفیت سنسورهای استفاده شده کاملا یکسان نیستند اما حداقل سه قابلیت گوشی‌های پرچمدار در آخرین مدل‌های سری A در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اجرا و سرعت پردازش اطلاعات

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که در زمان استفاده از گوشی‌های این دو سری از برند سامسونگ مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد توانایی اجرا و سرعت پردازش اطلاعات است.

به صورت کلی گوشی‌های سری S توان اجرایی و سرعت پردازش بالایی دارند که در مدل S23 ultra قوی‌ترین و بهترین حالت خود را به نمایش می‌گذارد. این توان اجرایی به حدی است که امکان استفاده از بازی‌های ویدیویی با گرافیک بالا و تدوین حرفه‌ای ویدیو با بالاترین سرعت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.   

در گوشی‌های سری A توان اجرایی و سرعت پردازش اطلاعات به مدلی بستگی دارد که استفاده می‌کنید به عنوان مثال A54 در این زمینه توانایی بالاتری نسبت به A34 دارد که باز هم توانایی و ظرفیت رقابت با گوشی‌های پرچمدار را ندارد.

Galaxy A serries

این یک مقایسه کلی بین دو سری مختلف برند سامسونگ؛ A و S به کمک مثال‌هایی از آخرین مدل‌های این دو سری بود. با مطالعه‌ی این نوشته، خواهید فهمید که اختلاف قیمت ثابت و همیشگی گوشی‌های سری A و S به چه علت است و شما در قبال پرداخت این هزینه‌ی بیشتر به چه امکانات و فناوری‌هایی دسترسی دارید. 


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید