استوار مثل کوهجاری مثل رود

فتحه و کسره در کیبورد گوشی شیائومی چگونه قابل دسترس است؟

اگر شما هم نمی‌دانید که فتحه، ضمه و کسره در کدام قسمت از گوشی‌های شیائومی قرار دارند، حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
فتحه و کسره در کیبورد گوشی شیائومی چگونه قابل دسترس است؟

شاید تا حالا برای شما هم اتفاق افتاده است که بخواهید متنی را برای شخصی یا سازمانی ارسال کنید که نیاز باشد روی بعضی از کلمات، فتحه"--َ-"، ضمه"--ُ-" و یا کسره"--ِ-" قرار دهید اما نمی‌دانید که چگونه باید این کار را در گوشی‌های شیائومی انجام دهید. این کار جزء یکی از ساده‌ترین و پرکاربرد‌ترین کار‌هایی است که شاید خیلی‌ها از وجو آن در کیبورد گوشی‌های شیائومی آگاه نیستند.

آموزش استفاده از فتحه، کسره و ضمه در کیبورد گوشی‌های شیائومی

برای این کار، ابتدا شما باید زبان نوشتار را روی فارسی قرار دهید تا بتوانید این حرکات را در جای مورد نظر استفاده کنید. در ادبیاتی که امروزه به کار گرفته می‌شود، معمولاً این حرکات جایی در نوشتار نخواهند داشت. اما برای آگاهی بهتر خواننده، بهتر است که روی بعضی از کلماتی که آشنا نیستند حرکت‌گذاری کنیم تا خواننده راحت‌تر و بدون غلط آن واژه را بتواند تلفظ کند.

به طور مثال، کلمه "گل" اگر حرکت‌گذاری نشود، به دو صورت "گُل" و "گِل" قابل خواندن است که در این صورت معنای کلمه به طور کامل تغییر می‌یابد.

کیبوردی که به طور پیش فرض در گوشی‌های شیائومی استفاده شده است، Gboard نام دارد. Gboard کیبورد اختصاصی گوگل است که عملکرد خوبی دارد و تا جایی که ممکن است آن را تغییر ندهید. برای استفاده از فتحه، ضمه، کسره و یا سایر حرکت‌گذاری‌ها، به صورت زیر عمل کنید.

  1. نشانه‌گر را روی قسمتی از کلمه که قصد دارید روی آن حرف حرکت‌گذاری کنید، قرار دهید.
  2. حالا از روی کیبورد گوشی، دست خود را روی گزینه مشخص شده، برای چند ثانیه نگهدارید. (اگر زبان گوشی شما فارسی باشد، جایگاه این گزینه، به صورت قرینه در سمت مقابل قرار گرفته است. )

    فتحه و کسره در شیائومی

  3. در منوی باز شده شما علاوه بر علائم نگارشی، تمامی حرکت‌گذاری‌های موجود در زبان فارسی را هم مشاهده می‌کند.

    علائم نگارشی در گوشی شیائومی

  4. حالا بدون اینکه دست خود را از روی صفحه بردارید، انگشت خود را روی حرکت مورد نظر بکشید و سپس انگشت خود را ر‌ها کنید تا حرکت‌گذاری انجام گیرد.

حالا شما به این روش به راحتی می‌توانید بر روی کلمات حرکت‌گذاری کنید تا تلفظ کلمات به درستی انجام پذیرد. ‌امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید