استوار مثل کوهجاری مثل رود

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مانند اپل به قابلیت تشخیص تصادف مجهز شده‌اند

سامسونگ سنسوری مخفی را در گوشی‌های گلکسی S23 اولترا، گلکسی S24 اولترا و گلکسی زد فولد 5 با نام سنسور تشخیص تصادف، قرار داده است. این سنسور در مواقع اضطراری با اورژانس ارتباط برقرار خواهد کرد.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۱۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مانند اپل به قابلیت تشخیص تصادف مجهز شده‌اند

یکی از کاربران، در گوشی‌های گلکسی S۲۴ اولترا و گلکسی زد فولد ۵ با نتایج عجیبی رو به رو شده است. این کاربر در حین کار با این دو گوشی، فهمید که سامسونگ در این دو گوشی از سنسور تشخیص تصادف استفاده کرده است. کمپانی سامسونگ تاکنون از وجود چنین سنسوری بر روی گوشی‌های خود حرفی نزده بود.

قابلیت تشخیص تصادف به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ اضافه شد!

سامسونگ قابلیتی مخفی را درون گوشی‌های گلکسی S۲۳ اولترا، گلکسی S۲۴ اولترا و گلکسی زد فولد ۵ قرار داده است که اگر تصادف کردید، موقعیت مکانی شما را برای اورژانس ارسال می‌کند. سنسور تشخیص تصادف (Car Crash Detect Wakeup) تا پیش از این در گوشی‌های آیفون دیده شده بود و به نظر می‌رسد که سامسونگ به تقلید از اپل این قابلیت را به گوشی‌های پرچمدارش اضافه کرده است.

سنسور تشخیص تصادف

سنسور تشخیص تصادف با کمک از سنسور‌های شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و میکروفون می‌تواند بفهمد که آیا شما تصادف کرده‌اید یا خیر. نحوه کار این سنسور به گونه‌ای است که اگر شما در این موقعیت قرار گرفتید، به طور هوشمند متوجه می‌شود و بر روی گوشیتان پیغامی مبنی بر این که آیا شما در وضعیت سالمی قرار دارید یا خیر، نمایش داده خواهد شد.

اگر بیش از ۵ دقیقه طول بکشد که شما به این پیام پاسخ دهید، گوشیتان به طور خودکار با اورژانس ارتباط برقرار می‌کند و مشخصات جغرافیایی شما را برای آن‌ها ارسال می‌کند تا به کمک شما بیایند.

سنسور تشخیص تصادف در گوشی‌های سامسونگ

قابلیت تماس گرفتن با اورژانس به طور مستقیم در گوشی‌های نامبرده شده وجود ندارد. همچنین شما با استفاده از برنامه MoccaMobile می‌توانید این سنسور را فعال و یا غیر فعال کنید. این سنسور با آپدیت رابط کاربری One UI ۵.۱.۱ به گوشی گلکسی زد فولد ۵، One UI 6 به گوشی گلکسی S۲۳ اولترا و با One UI ۶.۱ به گوشی گلکسی S۲۴ اولترا اضافه شده است. به نظر شما این قابلیت تا چه اندازه می‌تواند مفید و بدون نقص واقع شود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید